Merkle is officieel partner van RefugeeForce en ondersteunt hiermee nieuwkomers bij het lanceren van hun Salesforce carrière

RefugeeForce heeft als missie om een meer diverse en inclusieve werkomgeving te creëren waar kansen gelijk zijn voor iedereen. Ze ondersteunen nieuwkomers hun carrière te starten binnen het Salesforce-ecosysteem. Merkle ziet ook het talent van deze groep en het belang om iedereen gelijke kansen te geven. Daarom is Merkle Recruitment Partner van RefugeeForce. Hiermee kan Merkle nieuw talent aantrekken, opleiden en ondersteunen.
RefugeeForce is een onafhankelijke aanbieder van Salesforce-training en maken sinds 2018 deel uit van Salesforce’s Talent Alliance. Via haar initiatieven voor vrijwilligerswerk door werknemers biedt Salesforce mentoren aan voor het programma. Het programma biedt gratis training aan nieuwkomers die een nieuw leven proberen op te bouwen. Merkle werkt samen met de organisatie door hoogopgeleide nieuwkomers financieel te ondersteunen en nieuw talent aan te nemen.
RefugeeForce leidt nieuwkomers op en helpt hen hun Salesforce-carrière te starten via gepersonaliseerde programma’s, met 1-op-1 mentorschap, jobcoaching en netwerkuitbreiding. De stichting wil de perceptie van organisaties en het publiek veranderen over de ervaring en vaardigheden die voormalige vluchtelingen meebrengen bij het opbouwen van een nieuw leven. Samen zullen RefugeeForce en Merkle kansen creëren voor nieuwkomers uit onder andere Oekraine, Syrie, Afghanistan, Jemen en Eritrea. Hun gezamenlijke Salesforce expertise biedt het juiste platform om deelnemers bij te scholen en hun carrière te starten.
‘’Deze partnership sluit perfect aan bij het Diversity, Equity & Inclusion beleid van Dentsu en Merkle. Op deze manier dragen wij graag ons steentje bij aan een betere wereld en meer diversiteit binnen het team. Ook groeit Merkle sterk op het gebied van Salesforce en dit programma biedt mogelijkheden om extra specialisten te verwelkomen. Ik kijk uit naar een lange en productieve samenwerking met Gaspar, Leán en het RefugeeForce-team.’’ zegt Rob Vermeer, practice lead marketing technology bij Merkle.
‘’We zijn enorm blij dat we Merkle Nederland niet alleen als officiële recruitment partner mogen verwelkomen, maar dat ze zich ook aansluiten bij Merkle UK en Merkle DACH in een multi-country partnership. We zien Merkle als een van de topwerkgevers als het gaat om diversiteit & inclusie en we kijken ernaar uit om onze samenwerking in heel Europa te versterken. Hartelijk dank aan Ernst-Jan Kneefel, Klaas-Jan Knol en Madeleine White voor jullie steun en blijvende vertrouwen.’’, zegt Gaspar Rodriguez, medeoprichter van RefugeeForce.
Over Merkle Nederland
Merkle is een toonaangevend Customer Experience Management (CXM) bureau en gespecialiseerd in het leveren van unieke, gepersonaliseerde klantervaringen over platformen en apparaten heen. Altijd gedreven door data, ondersteund door technologie, bewezen door prestaties en gevoed door creativiteit. Merkle heeft ruim 15.000 medewerkers en 50 vestigingen over de gehele wereld en is onderdeel van dentsu. In Amsterdam en Rotterdam werken meer dan 285 mensen voor toonaangevende klanten als Microsoft, T-Mobile, ASML, HEMA, ADOBE, Marktplaats, Leen Bakker, VodafoneZiggo, en Nederlandse Spoorwegen. Het bedrijf is strategisch partner van o.a. Google, Adobe, Salesforce, Bol.com en Selligent. www.merkle.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.