Mobiele innovatie zet de stad Sneek op de kaart

Vrijdag 18 juli introduceert Lightcurb een nieuwe mobiele ervaring. Je hebt voortaan de stad en al haar voordeel in je zak dankzij een behulpzame app die boodschappen op basis van locatie aan je doorgeeft. Op het moment dat je in de buurt van de aanbieder komt geeft Lightcurb je de mogelijk om de digitale boodschap te ervaren. Met als doel dat er meer klanten bij de aanbieder over de vloer komen. Lightcurb is direct na lancering wereldwijd inzetbaar.
Iedere winkelier, ondernemer of instelling via Lightcurb van meer publiek voorzien. Dat is de ambitie die Snakeware en haar partners hebben met het platform. Internationaal is er veel aandacht voor Lightcurb. Zo is er interesse uit Amerika en ging Snakeware afgelopen weekend een samenwerking aan met digital agency Caballero uit Riga. De app, het platform en de toepassingen zijn bij introductie direct in meerdere talen beschikbaar.
Om aan een ieder te laten zien hoe dit werkt en Lightcurb direct te ervaren dopen we Sneek speciaal voor deze introductie om tot Lightcurb stad. Meerdere partijen in de binnenstad van Sneek doen mee met Lightcurb en zijn uitermate enthousiast over de mogelijkheden die de beacons hen kunnen bieden.
Vrijdag 18 juli wordt de wereld vanuit Sneek iBeacon proof verklaard. Op deze dag lanceert Snakeware samen met haar partners Alledaags en Dog Back Design Solutions het Lightcurb Beacon to web platform. Dat bestaat uit een handige meertalige gratis app, die verkrijgbaar is in Google Play en de App Store, een overzichtelijke online manager en de speciale Lightcurb beacons. Er is veel animo voor Lightcurb. Zo werken speciale pilot partners waaronder Makelaardij Hoekstra, Jan Eringa Kleding, Weduwe Joustra en Rabobank Sneek Zuidwest-Friesland mee om eerste ervaringen op te doen, maar zijn er ook al specifieke partners die Lightcurb in gaan zetten bij vakantieparken zoals de luxe vakantiewoningen specialisten van www.dutchen.nl, in de zorg en bijvoorbeeld musea.
Om iedereen het gemak en de voordelen echt te laten ervaren neemt Snakeware u vrijdagmiddag 18 juli a.s. letterlijk mee in de ongekende mogelijkheden van deze innovatie. De iBeacons zijn kleine goedkope radiobakens die een signaal naar je smartphone sturen. Deze worden via de Lightcurb app omgetoverd in uitnodigende notificaties. Na een ‘swipe’ op je scherm ga je direct naar een promotie, aanbieding of bijvoorbeeld filmpje over het product of de dienst. Of je bekijkt de geboden informatie via de app op een voor jou geschikt moment.
Na een korte uitleg over www.lightcurb.nl, bij Snakeware in de Gashouder, wordt de app feestelijk in gebruik genomen. Hierna wordt de gelegenheid geboden om samen met Snakeware, Alledaags en Dog Back Design Solutions een route te wandelen door Sneek. Waarbij op verschillende locaties via de smartphone allerlei relevante informatie via Lightcurb bij aangesloten organisaties te krijgen is.
“Je hebt aan de ene kant een persoonlijke assistent op je smartphone en aan de andere kant krijgt de aanbieder meer bezoek in bijvoorbeeld zijn kledingzaak of slijterij”, legt Ate van der Meer de brug functie tussen online en in dit voorbeeld de kledingwinkel of slijterij uit. “Voor slechts 5 euro per maand voorzien wij iedereen die dat wil van een Beacon om via onze Lightcurb manager deze aan je website of webshop te koppelen. Een kind kan de was doen”, zegt een enthousiaste Ate van der Meer.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.