Salesforce Contact Center: nieuwe realtime data- en automatiseringsmogelijkheden zorgen voor kostenbesparingen en proactieve klantenservice

Salesforce brengt met Salesforce Contact Center de mogelijkheden van Service Cloud samen voor het klantcontactcenter. Hiermee krijgen organisaties een uitgebreide set aan tools om hun contactcenters efficiënt te transformeren en op te schalen tot een hub van geautomatiseerde, intelligente en realtime klantenservice.
Contactcenters kunnen nu gebruikmaken van realtime data, van geautomatiseerde bots, digitale kanalen en selfservicehubs. Dit resulteert in een nog completer en eenduidiger beeld van elke klant. Deze nieuwe realtime mogelijkheden geven medewerkers de tools die ze nodig hebben om klanten sneller te helpen aan een oplossing voor hun vraagstukken, meer gepersonaliseerde service te leveren en de klanttevredenheid te verhogen. Tegelijkertijd besparen ze gemiddeld 27% op service- en ondersteuningskosten.
Onderzoek laat zien dat 85% van de klanten consistente interacties met bedrijven verwacht waarbij service centraal staat in de klantervaring. In een tijd waarin organisaties worden gevraagd om meer te doen met krimpende budgetten terwijl ze worden geconfronteerd met externe uitdagingen zoals economische onzekerheid en arbeidstekorten, is de behoefte aan tools die medewerkers in staat stellen om op grote schaal connected, optimale klantervaringen te bieden, nog nooit zo groot geweest.
Salesforce Contact Center bevat:
- Service Cloud Voice: maakt van spraak een kanaal voor een snellere oplossing van vraagstukken en meer gepersonaliseerde gesprekken. Klanten kunnen gebundelde telefonie- of partnertelefonieconnectors gebruiken op Salesforce AppExchange.
- Digital Engagement: helpt contactcenters in contact te komen met hun klanten via het digitale kanaal van hun voorkeur, met berichten op internet, mobiel, WhatsApp, sms of Facebook Messenger.
- Self-Service: verlaagt het bel- en chatvolume door zelfhulppagina’s en AI-gestuurde bots om veelgestelde klantvragen op te lossen.
- Feedback Management: maakt gebruik van enquêtes die in Service Cloud zijn ingebouwd om realtime, bruikbare feedback van klanten te verzamelen om weloverwogen zakelijke beslissingen te nemen.
- Shift Scheduling and Omni Routing: Geeft het juiste werk aan de juiste agenten, ongeacht het kanaal, en past ploegenschema’s aan de vraag aan.
- Einstein Conversation Insights: gebruikt Einstein AI om klantinteracties te analyseren om volgende acties in realtime te markeren, conversatietrends te herkennen en datagestuurde inzichten te gebruiken om servicemedewerkers te coachen.
Lees hier het volledige Engelstalige bericht.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.