Laat je inspireren op de tweede editie van het Dutch Creativity Festival van ADCN

Amsterdam, 7 november 2022 – Op 18 en 19 november vindt het Dutch Creativity Festival plaats in The Social Hub (voorheen The Student Hotel) in Amsterdam. Met vijf verschillende podia en 40 sessies zullen 65 sprekers uit de creatieve wereld workshops, presentaties en inspirerende sessies verzorgen. Met creatieve groei en maatschappelijke verbetering als drijfsfeer laten de grootste creatieve en innoverende talenten vanuit verschillende disciplines en met verschillende achtergronden zien hoe hét verschil gemaakt kan worden.
Voor het Dutch Creativity Festival wordt The Social Club in Amsterdam omgetoverd tot een creatieve broedplaats met verschillende podia en inspirerende sessies waar creatieve professionals, talenten en bedrijven samenkomen om te leren, creëren en netwerken. Het eclectische programma bevat meer dan 40 inspirerende sessies met uiteenlopende actuele onderwerpen, waaronder kunst, film, gastronomie, reclame, mode en business. Zintuigen worden geprikkeld bij de expositie waarbij winnende concepten van de gerenommeerde Dutch Creativity Awards te bewonderen zijn.
Bezoek op het festival verschillende interactieve sessies van bekende namen uit de creatieve industrie. Laat je inspireren tijdens de Explore session ‘How To Extract Oil From Advertising’ van innovatief kledingmerk Patagonia of duik in de wereld van Marlou Fernanda tijdens een optreden van THE NEW STIJL. Ook kan je samen met sneaker virtuoos Mathieu Hagelaars ontdekken wat nodig is om een onafhankelijk en revolutionair merk op te bouwen. Wil je meer bijleren tijdens de Academy Sessions? Dat is geen probleem door de workshop van fotografen Anne Claire de Breij en Aisha Zeijpveld of de workshop ‘How to innovate through Empathy’ van Media.Monks. Kijk terug naar mooi creatief werk tijdens Reflect Sessions met onder andere Katrina Encanto (180 Global), Stefanos Constantinou (Highsnobiety) en Lode Schaeffer (INDIE) in de jury. Tot slot leidt Steven de Peven je persoonlijk door de wereld van eigenzinnige en creatieve quotes in zijn workshop tijdens de Connect Session.
De visie vanuit Edson Sabajo (co-founder Patta)
Als voorzitter van ADCN deelt Edson Sabajo (Patta) zijn UNITY boodschap, waarin hij onder andere de de belangrijke rol die hiphop heeft gespeeld in de subculturele geschiedenis van Amsterdam en evenals in zijn eigen leven onder de aandacht brengt. Het programma bestaat onder andere uit een Academy sessie waar je leert hoe je creatieve communities kunt bouwen aan de hand van de principes van hiphop.
Het festival wordt georganiseerd in samenwerking met Global en andere partners.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.