Industry Wire

Geplaatst door NewsLab

Jenny Alvares start als Paid PR specialist bij NewsLab

Amsterdam, 17 november 2022 – PR-bureau NewsLab breidt het team uit met Jenny Alvares (30) als Paid PR specialist. Jenny heeft zelf al negen jaar ervaring als influencer en meer dan zes jaar als content creator. Zij gaat de klanten van NewsLab adviseren over influencer campagnes, content creatie en branded content samenwerkingen. NewsLab werkt voor zowel Brand PR als Corporate PR klanten in diverse sectoren, zoals FMCG, retail, leisure en finance.

Hiervoor werkte Jenny zes jaar als content creator voor Changing Life, het moederbedrijf van onder andere Personal Body Plan. Ze heeft hier veel ervaring opgedaan in content creatie, storytelling en projectmanagement. Verder ontwikkelt zij al meer dan negen jaar content voor haar eigen blog jennyalvares.com en heeft ze een populair Instagram-account. Als influencer heeft zij de afgelopen jaren met veel mooie merken mogen samenwerken en gewerkt aan de online zichtbaarheid van verschillende bedrijven en organisaties.

Jenny over haar start bij NewsLab: “Een functie in de PR-wereld leek mij al langer interessant. De PR-wereld is voor mij niet onbekend, omdat ik altijd aan de andere kant heb gestaan als content creator en influencer. Ik was vaak nieuwsgierig waarom merken bepaalde keuzes maakten. Waarom krijg ik dit pakket of persbericht? Waarom hebben ze gekozen voor dit event of deze social media campagne? En regelmatig had ik een mening over wat merken anders of beter hadden kunnen doen. Ik kijk er dus naar uit om hier nu zelf advies over te gaan geven. Verder houd ik de online trends goed in de gaten en weet ik precies hoe ik social media kan inzetten om een boodschap over te brengen. Ook dit kan ik in mijn adviezen meenemen voor de diverse mooie klanten van het bureau.”

Ervaring aan ‘de andere kant’
Talitha Dirkzwager, Managing Director van NewsLab: “Hoewel onze focus ligt op earned PR, zijn betaalde samenwerkingen met bijvoorbeeld influencers en mediapartners al jaren vast onderdeel van onze diensten. Met de komst van Jenny krijgen we nog meer ruimte en expertise om succesvolle Paid PR campagnes op te zetten en ons netwerk van influencers verder uit te breiden. Jenny’s ruime ervaring aan ‘de andere kant’ is een waardevolle aanvulling op het advies dat we onze klanten al geven over bijvoorbeeld influencer marketing. Vanaf de eerste ontmoeting met Jenny voelde de match tussen NewsLab’s expertise en haar persoonlijke ervaring als een sterke combinatie. We kijken er daarom erg naar uit om samen met haar verder te bouwen aan ons Paid PR aanbod.”

Paid PR workshops
Naast het meewerken op klanten gaat Jenny ook inspiratiesessies over Paid PR geven aan klanten en prospects. Tijdens deze workshops worden zij meegenomen in de wereld van Paid PR, de laatste relevante trends binnen branded content en de do’s en dont’s op het vlak van influencer samenwerkingen – met daarbij concrete voorbeelden. Dit is een aanvulling op de bestaande inspiratiesessies die NewsLab al geeft over Brand PR, Corporate PR en thought leadership.

Over NewsLab
NewsLab is een creatief PR-bureau voor Brand PR, Corporate PR en Paid PR. Ons team bestaat uit ervaren seniors en jong PR-talent. Een mix van mensen met uiteenlopende vaardigheden in strategie, creatie, tekst, mediarelaties, influencer marketing en digital PR. Nieuwsgierigheid is onze bindende factor. Naar onze klanten, hun markt, ons eigen vakgebied en alles wat daarin gebeurt. Ons team heeft ervaring in diverse sectoren, zoals Food & Drinks, Finance, Retail, Travel, FinTech, Interieur, Beauty en Entertainment. We werken onder andere voor ABN AMRO, Atos, Beter Bed, bol.com, Brooks Running, Canon, Center Parcs, Greetz, De Hypotheker, Hogeschool Rotterdam, Klarna, Kruidvat, Nederlandse Loterij, Old Amsterdam, Staatsloterij, Squla, TOTO en Tikkie. Zie: www.newslab.nl

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht