Afbreukrisico voor merken in campagnes drastisch verkleind dankzij partnership Teads & Integral Ad Science

Teads kan dankzij samenwerking nog beter ongeschikte content mijden, bereik maximaliseren en kwaliteitsjournalistiek ondersteunen.
Door de handen ineen te slaan met Integral Ad Science (IAS) kan Teads zijn propositie op het gebied van brand suitability en contextual advertising aanscherpen. IAS is wereldleider op het gebied van digitale mediakwaliteit en het partnership stelt Teads in staat de Context Controle oplossing voor avoidance van IAS te integreren. Waarmee content die als schadelijk is bestempeld effectief vermeden wordt.
Wereldwijd kunnen adverteerders via Teads Ad Manager toegang krijgen tot de zorgvuldig geselecteerde lijst met contextuele segmenten van IAS. Daardoor kunnen ze hun programmatic display en video ad campagnes al op pre-bid basis optimaliseren.
De cognitieve semantische technologieoplossing van IAS maakt gebruik van natuurlijke taalverwerking (NLP) om de nuances van context dynamisch te kunnen duiden. In tegenstellig tot andere oplossingen op het gebied van brand suitability, kan IAS het sentiment en de emotie van content bepalen, wat leidt tot een nauwkeurigere classificatie.
De resultaten tot nu toe zijn meer dan veelbelovend. Klanten van Teads hebben een suitability succespercentage tot wel 99% voor advertentie impressies. Door alleen specifieke content te blokkeren die ongeschikt wordt geacht kan Teads de schaalbaarheid van campagnes maximaliseren. En bovendien kwaliteitsjournalistiek ondersteunen doordat geen sprake is van onbenutte advertentiemogelijkheden.
Uit onderzoek blijkt dat ruim 78% van Europese marketeers bezorgd tot zeer bezorgd is over het afbreukrisico voor merken wanneer digitale campagnes worden ingezet. De samenwerking tussen Teads en IAS biedt merken de zekerheid dat hun advertenties binnen een veilige en geschikte omgeving wordt getoond. Met een nauwkeurige en schaalbare dekking voor zowel display als video formaten.
Klanten van Teads kunnen kiezen uit 200+ geoptimaliseerde contextuele avoidance segmenten van IAS. Dat betekent meer controle over content adjacency zodat impressies rondom specifieke onderwerpen kunnen worden vermeden, niet in de laatste plaats content die risicovol of zelfs schadelijk voor het merk zijn. Naast de contextuele segmenten kunnen klanten dankzij IAS ook brand suitability profielen op maat inzetten met Teads Ad Manager.
De verregaande integratie zorgt ervoor dat verspilling van beschikbare advertentieruimte verleden tijd is. Filteren van campagnes gebeurt namelijk vooraf en pre-bid, waardoor elke advertentie wordt gekoppeld aan geschikte content. Wat tot gevolg heeft dat ook publishers meer uit hun inventory halen.
In tegenstelling tot veel andere opties voor merkgeschiktheid kan het platform van IAS het sentiment en de emotie van content bepalen, wat een nauwkeurigere classificatie mogelijk maakt. De resultaten tot nu toe hebben Teads’ klanten tot 99% geschiktheid voor hun advertentie-impressies opgeleverd. En door alleen de specifieke inhoud te blokkeren die een merk ongeschikt acht, zal de samenwerking Teads in staat stellen de schaal van advertentiecampagnes te maximaliseren en kwaliteitsjournalistiek te ondersteunen door verspilde advertentiemogelijkheden te voorkomen.
Barbara Dang, EMEA Media & Global Fragrances Communication Director, Shiseido Company, zegt: “Als luxemerk is de kwaliteit van de digitale media waarin onze advertenties te zien zijn van cruciaal belang voor onze strategie. We willen controle over de inhoud behouden, zonder afbreuk te doen aan het potentiële bereik. De integratie van IAS in het Teads-platform stelt ons in staat om beide doelen te bereiken. We hoeven ons geen zorgen te maken over afbreukrisico’s voor ons merk en kunnen tegelijkertijd de beoogde resultaten behalen.”
Remi Cackel, Chief Product Officer bij Teads, geeft aan: “We zien een sterke toename van marketeers die zich meer dan ooit bewust zijn van de duurzaamheid van hun mediastrategie. De samenwerking met IAS geeft adverteerders veel meer controle over waar campagnes wel en vooral niet getoond mogen worden. De integratie met IAS vergroot bovendien de steun voor kwaliteitsjournalistiek, waar iedereen van profiteert.”
Yannis Dosios, Chief Commercial Officer bij IAS, voegt toe: “We zijn verheugd met de integratie van onze Context Controle oplossing voor avoidance binnen het platform van Teads. Het stelt adverteerders in staat hun campagnes veel beter af te stemmen op het sentiment en de emotie van een advertentie-omgeving. Bovendien snijdt het mes aan twee kanten, doordat publishers nu meer inkomsten kunnen genereren in een cookieloze omgeving.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.