Mindvalley betrekt Storyblok in missie om 20 miljoen levens te veranderen

AMSTERDAM – Storyblok, pionier in content management systems (CMS) en het toonaangevende zelfontwikkelingsbedrijf Mindvalley hebben de handen ineengeslagen. Dit heeft geleid tot een enorme sprong in efficiëntie voor de distributie van educatieve content. De overstap naar het headless CMS resulteerde in een vermindering van 50% in ontwikkelingstijd en een twee keer zo snelle lancering van webpagina’s in 8 talen.
Mindvalley is een online leerplatform gewijd aan persoonlijke transformatie. Meer dan 20 miljoen mensen volgen het merk om de beste versie van zichzelf te worden. Dit keer onderging het bedrijf zelf een persoonlijke transformatie in hun zoektocht naar een nieuw content management systeem.
Na het proberen van verschillende systemen en de daaropvolgende frustraties over het gebrek aan aanpasbaarheid van componenten, bouwde Mindvalley een eigen CMS. Deze bleek voor niet-technische marketeers te ingewikkeld om te gebruiken.
De zoektocht naar een nieuw CMS kende een aantal voorwaarden. Het CMS moest ook voor niet-technische gebruikers eenvoudig te gebruiken zijn. Het moest een herbruikbaar systeem hebben op basis van componenten en eenvoudige implementaties binnen een meertalige paginastructuur en verschillende producten en verticals mogelijk maken. Zo kwam Mindvalley uiteindelijk uit bij Storyblok.
“Terugkijkend naar onze tijd vóór Storyblok blijft het mij verbazen wat het CMS allemaal kan en dat terwijl er is nog zoveel meer is om te ontdekken. De marketing- en designteams kunnen nu veel zelf doen met Storyblok. Dit zorgt voor een nieuwe vorm van vrijheid en de mogelijkheid om zelfstandig onbeperkt nieuwe pagina’s en campagnes te lanceren en dat 2x zo snel.” zegt Prosper Chiduku, Software Engineer bij Mindvalley.
“Als je miljoenen mensen wilt helpen om hun leven te verbeteren via educatieve content is het belangrijk dat die digitale ervaringen zo snel mogelijk opgeschaald kunnen worden. We zijn blij om te horen dat Mindvalley de productiviteitsvoordelen ervaart die voortvloeien uit headless content management”, aldus Dominik Angerer, medeoprichter en CEO van Storyblok.
Meer informatie over de casus van Mindvalley is hier te vinden: https://www.storyblok.com/cs/mindvalley.
—————————————————————————————————————-
Links
- Meer over Storyblok:https://www.storyblok.com
- Bekijk de persmap van Storyblok:https://www.storyblok.com/press
- Bekijk cases:https://www.storyblok.com/case-studies
Over Storyblok
Storyblok, pionier in de categorie content management systems (CMS), stelt zowel ontwikkelaars als content teams in staat om betere content ervaringen te creëren voor ieder digitaal kanaal. Storyblok verbetert publiekservaringen met de beste prestaties, beveiliging, geoptimaliseerde omnichannel storytelling en robuuste personalisatie. Stelt content teams in staat intuïtief en zelfstandig content te creëren en beheren met visuele ‘drag and drop’ bewerking, aangepaste workflows voor samenwerken en een digitale asset manager van wereldklasse. Laat ontwikkelaars bouwen wat ze maar willen, met alles integreren en overal publiceren met Storyblok’s headless CMS-architectuur.Toonaangevende merken zoals Adidas, T-Mobile, Renault en Oatly gebruiken Storyblok om hun digitale storytelling vorm te geven.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.