Inter IKEA Group gaat in zee met BCD Travel

Utrecht – Inter IKEA Group schakelt de diensten in van BCD Travel. Met succes, want op bepaalde routes steeg het aantal online boekingen bij Inter IKEA tot 80%. Door de tijd die ze daarmee winnen, kunnen de medewerkers van de Travel Service Desk in Waterloo zich meer focussen op dienstverlening, advies en reisbeleid.
Als zustermaatschappij van IKEA is Inter IKEA Group eigenaar van de merknaam en het concept van IKEA, inclusief de producten, de catalogus en de woonwinkels. De reisdesk van Inter IKEA werkt sinds maart samen met BCD Travel om de ruim 6.500 reizen te beheren die de medewerkers jaarlijks maken vanuit zo’n dertig landen, waaronder België, Nederland, Luxemburg, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Zweden.
“We zijn erg blij met de samenwerking met BCD Travel”, zegt travel manager Frédéric Degand van Inter IKEA. “Sinds de start ervan is het aantal online geboekte reizen enorm gestegen. Daardoor kunnen de vier medewerkers van onze Travel Service Desk zich focussen op wat echt belangrijk is: service en advies.”
In het reisprogramma van Inter IKEA ligt de nadruk op boeken via de online tool. Daarom is het proces zo gebruiksvriendelijk mogelijk gemaakt. BCD Travel zorgde voor een systeem waardoor online boekingen die binnen het reisbeleid vallen geen extra goedkeuring nodig hebben voor ze worden verwerkt. Dat biedt de medewerkers van de Travel Service Desk meer tijd om te assisteren bij vragen en te helpen met offline boekingen. Daarnaast controleren ze of het reisbeleid wordt gevolgd en geven ze algemeen advies aan het personeel van de groep. Ook kan de Travel Service Desk afwijkende reserveringen controleren en corrigeren.
“Voor een bedrijf zo groot en internationaal als Inter IKEA Group is het belangrijk dat de organisatie van zakenreizen zo vlot mogelijk verloopt en dat het reisbeleid onder controle blijft”, zegt Heinz Jennewein, Senior Vice President EMEA South West bij BCD Travel. “We zijn erg tevreden dat Inter IKEA daarvoor op ons vertrouwt. BCD Travel ondersteunt hen graag, met advies en met het boeken van ongeveer 9.000 vliegtuigtickets per jaar.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.