Industry Wire

Geplaatst door GumGum

GumGum krijgt als eerste bedrijf MRC-accreditatie voor CTV

GumGum krijgt als eerste bedrijf MRC-accreditatie voor merkveiligheid en contextuele targeting voor CTV Media Rating Council, een Amerikaans controle- en accreditatieorgaan voor de media-industrie, verleent zijn eerste accreditatie voor merkveiligheid en contextuele analyse van CTV.

Amsterdam – 14 februari, 2023 – GumGum, een contextueel-eerst, wereldwijd digitaal advertentieplatform, kondigt vandaag aan dat het een aanvullende accreditatie heeft verkregen van de Media Rating Council (MRC), een Amerikaanse non-profitorganisatie die audits doet en accreditaties geeft aan media meettools, gebruikt door media inkopers en verkopers. De MRC heeft GumGum Verity™, het contextuele informatieplatform van het bedrijf, een nieuwe accreditatie gegeven voor de meting van Engelstalige classificatie op inhoudsniveau en URL-rapportage via de Verity™ API voor CTV.

“De toevoeging van de accreditatie op inhoudsniveau voor CTV aan de bestaande MRC-accreditaties van GumGum, dit zijn de classificatie en rapportage voor desktop en mobiel web, is een opmerkelijke prestatie”, aldus George W. Ivie, uitvoerend directeur en CEO van de MRC. “Het onderstreept GumGum’s inzet voor zowel transparantie als innovatie en we zijn blij dat adverteerders en anderen nu het voordeel hebben van een MRC-geaccrediteerde oplossing om hen te helpen navigeren in dit kritieke opkomende vlak.”

De geaccrediteerde analyse op inhoudsniveau van Verity gaat verder dan de huidige oplossingen, die afhankelijk zijn van videometadata, door de daadwerkelijke video zelf frame voor frame te bekijken. Hierdoor wordt de video-inhoud nauwkeurig geanalyseerd. Dit biedt een uitgebreider, menselijker begrip van CTV-inhoud en een betere manier voor adverteerders om gebruikers dynamisch en op schaalbare wijze te targeten in contextueel relevante en merkveilige omgevingen. De accreditatie biedt CTV-uitgevers ook verbeterde mogelijkheden voor het genereren van inkomsten via content, door superieure afstemming van hun hun aanbod met adverteerders in een cookieloze, privacy-forward oplossing.

Onderzoek van GumGum en MAGNA Global (dat niet door de MRC is gecontroleerd) toont aan dat advertenties die zijn geplaatst met inzichten die verder gaan dan metadata en waarvan de video’s op inhoudsniveau zijn geanalyseerd, 12 procent betere afstemming hebben tussen een advertentie en een video. Uit de studie bleek ook dat video-advertenties die op inhoudsniveau worden geplaatst 2,3x vaker onthouden worden dan video-advertenties die werden geplaatst met analyse van alleen metadata.

“Het gebruik van CTV verandert de manier waarop we content bekijken en consumeren in een steeds geavanceerder digitaal media-ecosysteem,” voegt Peter Wallace, General Manager, EMEA, bij GumGum toe. “GumGum wil transparante en betrouwbare oplossingen bieden die adverteerders het digital-first tijdperk inluiden. Deze extra accreditatie van de MRC zal er nu voor zorgen dat adverteerders die het publiek in CTV-omgevingen willen aanspreken dit veilig en met ongeëvenaarde precisie kunnen doen.”

CTV zal een van de snelst groeiende omgevingen voor digitale reclame worden. In het geval van opkomende technologiën is het van cruciaal belang dat adverteerders een duidelijk beeld hebben van de oplossingen die ad-tech partners bieden om zowel merkveiligheid als campagneoptimalisatie te garanderen die zorgen voor meer aandacht en resultaten.

“Het verbaast me nog steeds dat het de norm is in de digitale advertentie sector om te kiezen voor samenwerking met aanbieders die een beperkte onafhankelijke validatie van hun oplossingen hebben. Tegenwoordig kiezen we niet eens meer bij welk restaurant we willen eten zonder een soort validatie van derden dat het een goede ervaring is. Waarom zouden we niet hetzelfde doen om ons merk en onze advertentiebudgetten te beschermen?” zei Phil Schraeder, CEO van GumGum. “CTV gaat een explosief jaar tegemoet in 2023, en nu met onze MRC-accreditatie op inhoudsniveau voor CTV kunnen zowel adverteerders als uitgevers vol vertrouwen met ons samenwerken om hun merkveiligheid en reclamestrategieën naar een hoger niveau te brengen.”

Om de MRC-accreditatie te verdienen, heeft een onafhankelijk CPA-bedrijf in opdracht van de MRC een uitgebreide audit en beoordeling van de systemen en processen van GumGum uitgevoerd om ervoor te zorgen dat Verity aan de strenge normen van de MRC voldoet. De erkenning van de MRC is een belangrijke prestatie die de geavanceerde mogelijkheden van Verity onderstreept. Tijdens dit accreditatieproces werden geen tests uitgevoerd voor de mobiele, in-app mogelijkheden van GumGum op inhoudsniveau, daarom werd GumGum de in-app accreditatie geweigerd. De accreditatie geldt op dit moment alleen voor Engelstalige content en is niet van toepassing op mobiele in-apps.

GumGum’s In-Video product, een recent gepatenteerde en niet-intrusieve overlay ad unit voor OTT en CTV streams, is momenteel beschikbaar in Noord-Amerika en zal later beschikbaar zijn in de EMEA regio.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met nienke@prevolution.com

###
Over GumGum
GumGum is een contextueel-eerst, wereldwijd digitaal advertentieplatform dat de aandacht van mensen trekt zonder het gebruik van persoonlijke gegevens. Wij geloven dat een reclame-ecosysteem gebaseerd op het begrijpen van het actieve denkkader van een consument in plaats van het gedrag een rechtvaardigere en veiligere toekomst opbouwt voor zowel consumenten, uitgevers als adverteerders. GumGum werd opgericht in 2008, heeft zijn hoofdkantoor in Santa Monica, Californië en is actief op 19 markten wereldwijd. Ga voor meer informatie naar www.gumgum.com.

Over de Media Rating Council (MRC)
De Media Rating Council is een in 1963 opgerichte non-profit branchevereniging die bestaat uit toonaangevende televisie-, radio-, print- en internetbedrijven, alsmede adverteerders, reclamebureaus en brancheverenigingen, met als doel met als doel de betrouwbaarheid en effectiviteit van media- onderzoek te valideren. Meetdiensten die een MRC-accreditatie wensen, moeten aan hun klanten alle methodologische aspecten van hun dienst bekendmaken; voldoen aan de minimumnormen van de MRC voor media-onderzoek en andere toepasselijke meetrichtlijnen voor de sector; en zich onderwerpen aan door de MRC ontworpen audits om hun procedures te verifiëren en te verduidelijken. Bovendien houden de leden van de MRC zich actief bezig met onderzoekskwesties die zij als prioritair beschouwen in een poging om de kwaliteit van het onderzoek op de markt te verbeteren. Momenteel worden meer dan 110 onderzoeksproducten gecontroleerd door de MRC. Aanvullende informatie over de MRC is te vinden op www.mediaratingcouncil.org.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht