Finally an agency verstevigt creatietak met komst Jim Abbring en Robert Keukelaar

Finally, het Rotterdamse creatief bureau voor aanstekelijk werk, blijft in de breedte én diepte groeien. Het team is het afgelopen jaar flink uitgebreid, met onder andere senior creative Jim en senior art director Robert als de meest recente aanwinsten.
‘We investeren in onze gidsende kracht,’ zegt oprichtster Lisette Samplonius over de snelle groei van de creatietak. ‘Met de komst van Jim Abbring en Robert Keukelaar halen we veel ervaring en creativiteit in huis. We maken werk van onze ambitie om het beste onafhankelijke bureau van Nederland te worden; het creatieve bureau dat het bedenkt én maakt.’
Meer vragen leidt tot betere antwoorden
Finally verwelkomde vorig jaar al senior creative Jim Abbring om op strategie en concept stappen te maken. Voor Finally’s eigen positionering, maar vooral voor klanten zoals Coca-Cola, LEGO, Codarts en De Kuyper. ‘Mijn belangrijkste bijdrage is misschien wel het verbeteren van de input,’ zegt Jim daarover. ‘Met ons wat-als principe challengen we de vraag. Want de meest interessante en effectieve ideeën ontstaan door oprecht nieuwsgierig te zijn, door op zoek te gaan naar verbazing en verwondering. Betere input leidt tot betere output.’
Vormgeven met oog op gedachtegoed
De nieuwste toevoeging aan het team is art director Robert Keukelaar met als doel om hoogwaardige visuele concepten te ontwikkelen. Daarnaast zal hij actief een brug vormen tussen creatie en executie. ‘Onder andere met de komst van AI is het belangrijker dan ooit om ongewone designs te ontwikkelen,’ stelt Robert. ‘Ik daag mezelf, het team en de klant uit om te gaan voor eigenheid en opvallendheid.’
Jim werkte afgelopen jaren voor merken zoals HEMA, Tikkie, TUI, Lucardi, DitIsMbo, en Philips SENSEO. Robert werkte voor merken zoals HEMA, Intertoys, Uitagenda Rotterdam, Thuiswinkel Waarborg en KCR.
Bureau informatie
Finally is een onafhankelijk creatief bureau aan de rand van Rotterdam. Wij geloven dat de meest interessante en effectieve ideeën ontstaan door oprecht nieuwsgierig te zijn. Daarom werken we met het Wat-als principe, waarmee we met onze opdrachtgevers op zoek gaan naar verbazing en verwondering. Met de juiste Wat-als vragen begint het dromen, ontstaan nieuwe invalshoeken en daarmee kansen die je daarvoor helemaal nie
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.