Odido lanceert verbeterde toestelverzekering samen met Assurant

Den Haag, 8 september 2025 – Onze telefoon, tablet of smartwatch bevat tegenwoordig ons hele digitale leven. Gaat er iets mis, dan wil je dat ook snel opgelost hebben. Daarom introduceert Odido een verbeterde toestelverzekering met ruimere dekking, gunstige premies en snellere service. En uniek in Nederland is dat AppleCare Services opgenomen is in het pakket: klanten met een iPhone krijgen hiermee service en support rechtstreeks van Apple. De verzekering is ontwikkeld samen met de nieuwe partner Assurant en is vanaf 8 september beschikbaar.
Inclusief AppleCare Services: uniek in Nederland
Odido is de enige geautoriseerde partner van Apple in Nederland die klanten met een iPhone een verzekering biedt met AppleCare services en daarmee directe toegang geeft tot Apple-service en –support. Hiermee kunnen klanten gecertificeerde reparaties laten uitvoeren bij Apple Stores en erkende Apple serviceproviders met originele Apple-onderdelen. Ook kunnen zij direct contact opnemen met Apple Support.
Van een plons in de wc tot een brutale diefstal of het simpelweg kwijtraken van je toestel: het kan iedereen gebeuren. Met de nieuwe toestelverzekering van Odido en Assurant kunnen klanten zich beschermen voor schade, verlies en diefstal. Wordt een claim van maandag tot en met zaterdag vóór 14.30 uur goedgekeurd, dan ontvangt de klant nog dezelfde of volgende dag een vervangend toestel Wie liever zijn eigen toestel houdt, kan kiezen voor een spoedreparatie.
Standaard en Zorgeloos
De toestelverzekering is beschikbaar voor telefoons, tablets en smartwatches en kent twee varianten. Standaard dekt schade, inclusief accessoires die tegelijk met het toestel beschadigd of gestolen raken. Zorgeloos voegt daar ook diefstal en verlies aan toe (verlies enkel bij telefoonverzekering). Nieuw is bovendien dat de garantie onbeperkt doorloopt zolang de verzekering actief is (voorheen 24 maanden) en dat de premie in veel gevallen lager is dan voorheen.
Tisha van Lammeren, CCO Mass Market bij Odido: “Als enige telecomaanbieder in Nederland biedt Odido nu AppleCare services aan. Juist omdat we vinden we dat technologie altijd voor je moet werken, en als het even niet lukt je erop wil kunnen rekenen dat je snel weer verder kunt met wat belangrijk is. Met onze nieuwe toestelverzekering in samenwerking met Assurant, bieden we die zekerheid.”
Felipe Sanchez, President van Assurant Europe, zegt: “We zijn verheugd dat we Odido-klanten een eersteklas beschermingsaanbod kunnen bieden voor de telefoons die zo essentieel zijn voor het ondersteunen van hun digitale leven. We begrijpen dat wanneer er iets misgaat, elk uur dat een klant zonder zijn telefoon doorbrengt ontzettend ongemakkelijk kan zijn. Daarom is onze verzekeringsoplossing voor Odido ontworpen om ervoor te zorgen dat klanten hun telefoon zo snel mogelijk gerepareerd of vervangen krijgen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.