Industry Wire

Geplaatst door Porsche

Porsch viert ondernemersgeest in nieuwste campagne

De garage is dé plek waar het voor het sportwagenmerk ooit begon. Waar vanuit de ondernemersgeest van oprichter Ferry Porsche de eerste Porsche ontstond. Niet alleen Porsche, maar heel veel succesvolle bedrijven zijn ooit begonnen in een garage (of op de welbekende zolderkamer). Met niet veel meer dan een goed idee en een flinke dosis moed en vastberadenheid is dit de plek waar veel ondernemers hun eerste stappen hebben gezet. In de nieuwste campagne brengt Porsche Nederland daarom een ode aan deze mentaliteit.

Een online campagne die gebruik maakt van artificial intelligence
In de campagne, gemaakt door Dentsu Creative, staat deze ‘Garage Mentality’ centraal. De campagne bestaat uit een awareness laag waarin deze ondernemersmentaliteit geïntroduceerd wordt in online video. Daarnaast wordt de doelgroep geactiveerd met een AI-business coach waarmee met behulp van artificial intelligence antwoord gegeven wordt op ondernemersvragen.

Porsche ziet ondernemers als de game-changers van de maatschappij
“De ondernemersdoelgroep is voor ons altijd al belangrijk geweest. Ondernemers zijn de game-changers van onze maatschappij. Met hun creatieve ideeën helpen ze de wereld vooruit. Ze spotten kansen waar anderen ze niet zien en hebben de daadkracht om hun dromen werkelijkheid te maken. Dat is de mentaliteit waar Porsche voor staat en die we willen stimuleren”, vertelt Ruurd Neurink, Manager Marketing & Communication bij Porsche Nederland. “Die onbevreesdheid is iets wat alle ondernemers met elkaar gemeen hebben. Je moet lef, veerkracht en daadkracht hebben om van niets iets te maken. Zeker met veel onrust en onzekerheid in de wereld is de stap naar het starten van je onderneming groot. Daarom stimuleren we met deze campagne die ondernemersgeest”, zegt Britt Boss, strateeg bij Dentsu Creative.

Scherpe ondernemersadviezen met behulp van AI
Over de AI-business coach zegt Kika Douglas, Chief Creative Officer bij Dentsu Creative Amsterdam het volgende: “Artificial Intelligence vliegt je aan alle kanten om de oren. Dat deze technologie ons verder kan helpen is inmiddels wel duidelijk, echter zien we ook dat veel mensen nog niet weten wat ze er nu precies mee moeten. We hebben de AI-business coach geleerd te denken en communiceren als een ondernemer met de Garage Mentality. Hiervoor put het systeem uit alle mogelijk beschikbare content die aansluit op deze mentaliteit, aangevuld met ondernemerslessen van Nederlandse ondernemers. Dit zorgt ervoor dat je echt iets kunt leren en scherpe adviezen krijgt. Zodat wanneer je als ondernemer even vastloopt in je eigen gedachten, je het collectieve brein kunt raadplegen van vele ondernemers die je zijn voorgegaan.”

Samenwerking met lokale ondernemers
Ter lancering van de campagne organiseerde Porsche Nederland in samenwerking met PR bureau Glasnost een persevent waarbij bekende Nederlandse ondernemers, waaronder Guillaume Philibert (Filling Pieces), Merel van Helsdingen (Nxt Museum), Ron Simpson (o.a. The Avocado Show), Renée van Wijngaarden (1/OFF Paris) en Tom Peeters (Crisp), werden uitgenodigd hun persoonlijke ondernemerslessen te delen met Porsche, die gevoed werden aan de AI-business coach. Zo dragen lokale ondernemers hun kennis over aan de volgende generatie.

Campagne website:
https://garagementality.porsche.nl/

Verdere informatie:
De campagne loopt van 6 maart 2023 t/m 7 mei


Concept & Strategie: Dentsu Creative
PR: Glasnost
Productie: RSA Films
Media: EssenceMediacom
Website en Ai: Dentsu Creative

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht