Industry Wire

Geplaatst door PuppyPlaats

Rebranding van PuppyPlaats, de grootste Nederlandse online marktplaats voor honden

In 2021 nam Pet Media Group PuppyPlaats over om van het platform de meest veilige en verantwoorde dierenmarktplaats te maken en het dierenwelzijn in Nederland te stimuleren. Om deze missie te verwezenlijken werden in mei 2022 diverse nieuwe features gelanceerd. Vandaag, 7 maart, volgt de visuele rebranding en lancering van de PuppyPlaats app.

Met de rebranding ambieert PuppyPlaats om haar missie om het dierenwelzijn in Nederland en de veiligheid voor kopers te stimuleren te weerspiegelen op het platform. Dit brengt een compleet nieuwe look and feel met zich mee. Allereerst worden de twee woorden in de merknaam, PuppyPlaats, vanaf nu beide met hoofdletter geschreven. Ook is een nieuw logo gecreëerd: een illustratie van een hond die liefdevol opkijkt naar zijn (nieuwe) baasje en thuis. De groene kleur geldt als de basis voor het resterende kleurgebruik op het platform. Daarnaast wordt de missie extra kracht bijgezet in het tekstgebruik. De rebranding gaat gepaard met een gloednieuwe app, om gebruikers altijd en overal toegang te geven tot de meest veilige en verantwoorde marktplaats voor honden in Nederland. Dit is de laatste stap voor het vernieuwde PuppyPlaats, sinds de overname van het platform door Pet Media Group in 2021.

50% minder gerapporteerde advertenties
In mei 2022 werd PuppyPlaats opnieuw gelanceerd, inclusief nieuwe features en regels om de missie te verwezenlijken. Zo werd onder meer een ban toegevoegd voor advertenties voor geïmporteerde honden en is een geavanceerde ID-verificatie geïntroduceerd die die vergelijkbaar is met de methode die door internationale banken wordt gehanteerd. Ook zijn grootschalige broodfokkers niet meer toegestaan op het platform, waarop dagelijks wordt gemonitord. Een succesvolle aanpak: het aantal gerapporteerde advertenties is sinds deze maatregelen met meer dan 50% gedaald.

Over PuppyPlaats
PuppyPlaats is de grootste gratis online dieren marktplaats van Nederland, met maar liefst 40.000 geregistreerde gebruikers. In mei 2021 werd de website overgenomen door Pet Media Group, een in Stockholm gevestigde technologie startup. Pet Media Group ontwikkelt op Europese schaal leidende marktplaatsen gericht op dieren door, en zet geavanceerde technologie in voor; meer veiligheid en vertrouwen bij kopers en verkopers, meer gebruiksgemak en een hoger dierenwelzijn. Het bedrijf is actief in Scandinavië, de UK, Italië, Spanje en Tsjechië en met de overname van PuppyPlaats sinds vorig jaar ook in Nederland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht