Industry Wire

Drie nieuwe verkoopapps van Anaplan leveren volledige suite voor verkoopplanning en -prognose voor Salesforce.com

Utrecht – 1 oktober 2014 – Anaplan introduceert drie nieuwe verkoopapplicaties op de Salesforce1 AppExchange: Sales Forecasting, Incentive Compensation Optimization en Configure Price & Quote Optimization vormen samen een volledige applicatiesuite die bovendien het eerder uitgebrachte Territory & Quota Planning omvat.

De integratie van Anaplan met Salesforce.com geeft verkoopprofessionals een krachtige gegevensengine waarmee ze geavanceerde analyses kunnen toepassen op hun verkoopplanning. Verkoopteams kunnen één platform gebruiken om meer waarde te halen uit hun salesforce.com-gegevens dankzij actieve verkoopplannen en -prognoses die zijn samengesteld op basis van de meest nauwkeurige gegevens en alle informatie van de verkoopteams.

“Het is aan het begin van het jaar moeilijk voor verkoopleiders om regio’s en quota toe te wijzen, omdat ze niet weten welk effect individuele toewijzingen op de omzet hebben. Tegen de tijd dat ze dat wel weten, is het jaar al begonnen”, zegt Fred Laluyaux, CEO van Anaplan. ”Dat is grotendeels te wijten aan de verouderde planningsprocessen die worden uitgevoerd via spreadsheets en die tot late en slecht geoptimaliseerde toewijzingen leiden. Dit is niet bevorderlijk voor de motivatie van de verkoopmedewerkers. Anaplan lost dit probleem op door een salesforce.com-omgeving om te toveren in een planning- en optimalisatiemachine die ervoor zorgt dat u alle gegevens volledig te interpreteren zijn en realtime inzicht verschaffen in de bedrijfsvoering.”

Door verkoopanalyses te combineren met planning op basis van samenwerking, kan de suite met verkoopapplicaties van Anaplan worden gebruikt voor het ontwikkelen van sterke verkoopplannen en voor de uitvoering ervan met realtime CRM-gegevens. Bovendien kunnen prognoses en plannen gaandeweg snel worden aangepast aan veranderingen.

”Er wordt het hele jaar door van verkoopleiders verwacht dat ze accurate prognoses afgeven terwijl de personen, producten en markten voortdurend veranderen”, voegt Laluyaux toe. “Salesforce.com is geschikt voor het bijhouden van verkoopkansen, contactpersonen en activiteiten. Dankzij de integratie van de Anaplan-applicaties voor verkoopprognose en -optimalisatie kunnen Salesforce-klanten het hele jaar door prognoses accuraat melden, hun verkoopstrategieën aanpassen en snel de juiste stimulansen, regio’s en quota vaststellen. Dankzij Anaplan beschikken we over alle realtime samenwerkingsvoordelen van Salesforce, aangestuurd door het juiste verkoopplan.”

Tot de Anaplan-klanten die deze applicaties al gebruiken, behoren onder andere HP, Lexmark en ForeScout Technologies.

Verkoopapplicaties in één oogopslag

 

  • Sales Forecasting levert accurate, dynamische en gegevensgestuurde prognoses aan de hand van een continue gegevensstroom van Salesforce.com en andere systemen. Verkoopleiders verspillen minder tijd aan achterhalen hoe het met hun verkoopresultaten gaat en kunnen zich meer richten op veranderingen, op de risico’s van verkoopkansen en op het sluiten van deals.

 

  • Configure Price & Quote Optimization stelt verkoopteams in staat om snel prijzen en offertes op te stellen die volledig voldoen aan alle overeenkomsten, prijsvoorwaarden en voorschriften. Dat geldt voor zowel eenvoudige als complexe producten en services. De applicatie verkort de cyclus van offerte tot betaling, garandeert consistente deals en optimaliseert prijzen.

 

  • Met Incentive Compensation Optimization kunnen gebruikers eenvoudig het juiste commissieplan bepalen voor elke verkoopmedewerker en zo de beste verkoopresultaten bereiken. Verkoopteams kunnen met behulp van Salesforce-gegevens complexe commissieplannen in realtime modelleren, beheren en uitbetalen.

 

  • Territory & Quota Planning (uitgebracht in juni 2014) stelt verkoopteams in staat om geavanceerde analyses toe te passen op plannen voor territory en quotadistributie op account-, product-, geografisch locatie- en verkoperniveau. Verkoopmedewerkers kunnen toegewezen regio’s en quota snel identificeren en aanpassen aan marktwijzigingen en onverwachte wijzigende factoren, zoals een verkoper die weg gaat, productwijzigingen, concurrentie en economische veranderingen.

Anaplan demonstreert deze applicaties op Dreamforce ’14 (13-16 oktober 2014) in Moscone North, stand N2124. Dreamforce-bezoekers kunnen hier horen hoe toonaangevende technologiebedrijven de nieuwe applicaties van Anaplan gebruiken:

  • Bob Slaby, Vice President of Sales Operations van Hewlett-Packard bespreekt 13 oktober 2014 om 10.30 uur tijdens de panelsessie “Driving Revenue by Standardizing Your Sales Processes” hoe zijn onderneming Anaplan benut. Lees de volledige beschrijving van de sessie
  • Kevin Cerutti, Senior Director of Finance van ForeScout Technologies zal 15 oktober 2014 om 11.15 en 12.15 uur twee Table Talks-lunchsessies voorzitten op het Upper Terrace van de Yerba Buena Gardens. Hij zal de resultaten doornemen die de verkoopafdeling en sales compensation managers van ForeScout hebben weten te bereiken met de nieuwe Incentive Compensation Optimization-applicatie van Anaplan.

 

###

Over Anaplan

Anaplan transformeert de wereld van businessmodellering en -planning. Bedrijven kunnen met het Anaplan-platform realtime plannen, samenwerken en handelen. Gebruikers anticiperen direct op veranderende omstandigheden en passen deze in hun modellen toe om snel actie te ondernemen. Mensen, plannen en kosten zijn zo met het cloud-platform van Anaplan continu in lijn met de kansen in de markt.  Anaplan is een niet-beursgenoteerde onderneming met vestigingen op vier continenten en een hoofdkantoor in San Francisco (VS). Voor meer informatie: www.anaplan.com of volg ons op Twitter: @anaplan.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht