Manhattan Associates voegt nieuwe functies toe speciaal voor omnichannelretailers

Retailers op zoek naar winstgevende omnichannelstrategieën hebben nu een troef in handen. Vandaag kondigt Manhattan Associates (NASDAQ: MANH) nieuwe functionaliteit aan binnen de toonaangevende omnichannel Order Management-oplossing. De Available to Commerce™-functie biedt retailers de mogelijkheid om bepaalde voorraden voor verkoop via het meest geschikte verkoopkanaal (online, store, same-day delivery, etc.) beschikbaar te stellen en orderfulfilment te optimaliseren. Hierbij wordt naar diverse factoren op het vlak van strategische planning en dagelijkse operationele variabelen gekeken.
Een fashionretailer kan bijvoorbeeld de regel instellen dat online aanbiedingen worden uitgesteld wanneer dezelfde producten voor de volle prijs in bepaalde winkels goed worden verkocht. Tevens is het mogelijk om kleding die niet zo goed in de fysieke winkels verkoopt via andere kanalen aan te bieden, zodat voorkomen kan worden dat ze later in het seizoen alleen afgeprijsd kunnen worden verkocht. Ook biedt het retailers de mogelijkheid om de fulfilment van online orders naar winkels, die voldoende personeelscapaciteit hebben, te herleiden.
Hiermee wordt een belangrijk obstakel bij het implementeren van omnichannelstrategien opgelost, namelijk de juiste voorraad identificeren voor verkoop door middel van een systeem dat op intelligente wijze orders naar die fulfilmentlocaties routeert die de optimale mix van beschikbare voorraad, arbeidskrachten en leveringsmogelijkheden bieden.
“Availabe to Commerce is een echte gamechanger voor retailers, omdat ze nu het onderscheid kunnen maken tussen een eenvoudig inzicht in voorraad en een meer doordachte analyse van beschikbare voorraad”, zegt Brian Kinsella, vice president order management bij Manhattan Associates. “Door onze Order Management-oplossing hebben retailers een compleet beeld van hun voorraad over de verschillende kanalen. Tevens kunnen ze bepalen welke voorraad via welke kanalen en met welke leveringsmethode het beste kan worden aangeboden, zodat orders op de meest winstgevende manier worden verwerkt.”
Traditionele voorraadsystemen kunnen alleen een beeld van de totale voorraad geven en zijn niet in staat rekening te houden met bepaalde bedrijfscriteria of andere factoren, zodat specifieke voorraden beschikbaar worden gesteld voor specifieke verkoopkanalen, leveringsmethodes of klanttypes. Available to Commerce houdt rekening met alle voorraadtransacties, analyseert deze met vooraf ingestelde bedrijfsregels en biedt een effectief beeld van alle beschikbare voorraad in realtime. Nog voordat een fulfilmentbelofte aan de klant wordt gemaakt, bepaalt Available to Commerce of een order winstgevend en uitvoerbaar is.
“Er zijn veel factoren waar rekening mee moet worden gehouden om de perfecte omnichannelorder samen te stellen; wanneer, waar en aan wie je verkoopt”, vervolgt Kinsella. “De mogelijkheid om de voorraad aan de vraag te koppelen, zonder dat het ene verkoopkanaal een overschot heeft en de andere een tekort, is essentieel voor het huidige retaillandschap.”
Forrester Research analisten Adam Silverman en Peter Sheldon hebben het over het belang van Order Management bij het uitvoeren van omnichannelstrategieën in hun rapport van afgelopen juli “The Forrester Wave™: Omnichannel Order Management Q3 2014”. Hieruit blijkt dat omnichannel fulfilmentinitiatieven e-Business teams een extra omzet van 30 procent kunnen opleveren. In hetzelfde rapport is Manhattan Associates benoemd tot leider in Omnichannel Order Management. Download het Forrester Wave™-rapport via onze site: http://response.manh.com/OMS.
Manhattan Associates’ suite van omnichanneloplossingen, met onder meer Order Management en Store Inventory & Fulfilment, helpt retailers bij het leveren van uitstekende omnichannelklantenservice, het netwerkbreed optimaal inzetten van voorraden om de verkoop te verhogen en rendabele omnichannelprocessen binnen hun winkels uit te voeren.
Manhattan Associates besteedt aandacht aan het Omnichannel Sales en Fulfilment Platform tijdens de Europese Exchange evenementenreeks, die dinsdag 7 oktober a.s. in Londen van start gaat gevolgd door woensdag 8 oktober in Rotterdam en het laatste evenement is donderdag 9 oktober in Parijs.
Blijf op de hoogte van het nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates via Twitter en Facebook
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.