Industry Wire

Fatboy lapt online verkoopwetten succesvol aan haar laars !

Volgens de online verkoopwetten is de funnel van landing op de website tot aankoop in de webshop zo kort mogelijk. Fatboy gooit deze funnel volledig om en zet vól in op visual storytelling. Met succes!

Wie denkt dat prijs of functionaliteit doorslaggevend is voor een consument bij de aankoop van een merkproduct, slaapt! Wat dan wel? Beleving beleving beleving! Maar hoe? De oren waren gespitst tijdens Fatboy’s presentatie over de kracht van Storytelling als ultieme sales-tool tijdens het eHome & Deco event afgelopen donderdag 2 oktober in de RAI in Amsterdam. Fatboy gaf inzicht in hoe zij succesvol deze geloofsovertuiging een gezicht geeft en waarom dit zorgt voor omzetgroei.

“Sticking to traditions is often simply a lack of creativity”

Fatboy heeft zoals velen ook klauwen vol geld uitgegeven aan Adwords en affiliate marketing. Ook zij vervuilden hun social kanalen met win-acties om likes te scoren. Maar het onderbuik gevoel bleef bestaan dat het ook anders kan, dat het anders moet. Door het sterke vertrouwen in het merk en de iconische, herkenbare producten is Fatboy tegen de stroom ingegaan. En het heeft gewerkt!

Bezoek Fatboy.com en je wordt verrast met het WOW effect. Fatboy laat je even ontsnappen uit je dagelijkse sleur en tovert een glimlach op je gezicht. Je hebt de rust om rond te neuzen, wordt geïnspireerd en wilt blijven hangen. Op Fatbook deelt Fatboy persoonlijke momenten, een kijkje in de keuken en foto’s van fans. Niets met een commerciële gedachte of sales push, alleen de beleving die zo tekenend is voor het merk.

De webshop sales groeit, en dat terwijl Fatboy volledig is gestopt met het gebruik van Adwords of affiliate marketing. Het aantal volgers op de social kanalen groeit op organische wijze wat zorgt voor authentieke volgers die blijven volgen. Fatboy is ervan overtuigd dat dit voortkomt uit de wijze waarop ze het merk profileren, zowel on- als offline, maar nog meer vanwege de iconische producten.

Toekomst voor Fatboy (*stay hungry*):

Fatboy wil consumenten blijven verrassen met inspiratie over lifestyle, gadgets, opmerkelijke en gave dingen in de wereld. Met deze solide basis op zak is het merk klaar om de volgende stap te nemen; Fatboy.com als inspiratie platform dat verder gaat dan eigen producten!

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht