
Hoe maak je fashion retail klaar voor de toekomst?

Voor deze content heb je een Emerce account nodig. Meld je gratis aan om verder te lezen.
- Toegang tot nieuws & video's
- Nieuwsbrieven
- Reageren op artikelen
- Onbeperkt whitepapers downloaden
Het verduurzamen van de fashion industrie gaat niet zonder slag of stoot.
De transitie naar duurzame fashion in de retail gaat te traag. Dat ligt enerzijds aan het aanbod, en anderzijds aan de vraag vanuit de consument. Wat kunnen wij als retailers doen om ons fashion aanbod te verduurzamen?
Een wereld aan mogelijkheden
Hoe kunnen we op de winkelvloer consumenten op een leuke, aantrekkelijke manier laten kennismaken met duurzaamheid? Hoe kunnen we zo inkopen, dat we aan het eind zo min mogelijk restvoorraad overhouden zodat we overproductie en verspilling kunnen minimaliseren? Op welke manieren kunnen we als retailer onze afvalstromen verminderen? Welke tools hebben we tot onze beschikking? Je hoort het allemaal in deze video.

Marjan Haselhoff
TOMO is het nieuwe duurzame warenhuis met een circulaire missie en werd opgericht door Marjan Haselhoff. Marjan startte haar loopbaan in marketing, na een aantal marketingfuncties en leidinggevende banen ontdekte ze dat ze het coachen van mensen erg leuk vond. Hier maakte ze vervolgens 15 jaar haar business van. In 2020 kwam ze op het idee om TOMO op te richten, omdat ze een fysieke plek miste waar inspirerende duurzame merken samen kwamen.

Jaspar Roos
Jaspar is een internationaal opererende innovatie-expert met ervaring in het oprichten en doorgroeien jonge bedrijven, investeren, adviseren en leiden teams op zes continenten. Met zijn bedrijf Limpid & Co adviseert hij organisaties op het gebied van transformatie. Één van de spin-offs van Limpid & Co is PlaybookToolkit. Hiermee voorziet de organisatie in de internationale vraag naar playbooks, spellen en toolkits voor de zakelijke markt.
Gerelateerde artikelen


Niet AI, maar wendbaarheid bepaalt de winnaars van morgen

Van punten sparen naar persoonlijke beleving: vier loyalty-trends voor 2025
