Industry Wire

Geplaatst door NewsLab

NewsLab is het nieuwe PR-bureau van CCV en Zaptec

Amsterdam, 31 augustus 2023 – Na een uitgebreid pitchtraject van meerdere rondes is NewsLab gekozen als het nieuwe PR-bureau van betaaldienstverlener CCV. NewsLab gaat ook aan de slag als PR-partner van Zaptec, een snelgroeiend Noors technologiebedrijf gespecialiseerd in EV-laadoplossingen. Het Corporate PR team van NewsLab gaat met beide partijen aan de slag met een doorlopende PR-strategie gericht op het opbouwen van thought leadership binnen diverse thema’s.

Internationale betaalprovider van Nederlandse bodem
CCV is een van oorsprong Nederlands familiebedrijf in elektronische betaaldiensten dat is uitgegroeid tot een internationale speler in meer dan 25 landen. De keuze voor NewsLab is gebaseerd op de getoonde creativiteit, veelzijdigheid, inhoudelijke kennis van de betaalmarkt en het strategisch inzicht in de sector. Na een uitgebreid pitchtraject met 3 andere bureaus – bestaande uit een chemistry meeting en de presentatie van een strategisch en creatief PR-plan – kwam NewsLab als winnaar uit de bus. Het corporate team van NewsLab gaat CCV helpen met het delen van hun visie op de toekomst van betalen en het uitbouwen van hun naamsbekendheid onder ondernemers en andere relevante doelgroepen. NewsLab wordt verantwoordelijk voor het gehele PR-traject: van mediarelaties tot contentcreatie. Het bureau wordt ook aangehaakt voor Paid PR en data gedreven PR en onderzoek.

Drijvende kracht achter elektrificatie Europese mobiliteitssector
Ook Zaptec heeft voor NewsLab gekozen als vaste partner voor haar PR-activiteiten. Zaptec is een Noorse aanbieder van oplaadsystemen voor elektrische voertuigen in Europa. Zaptec, dat in Scandinavië al een grote staat van dienst heeft opgebouwd, heeft NewsLab gevraagd om hun expertise via een thought leadership-traject in de Benelux verder uit te bouwen. De werkzaamheden zijn gestart met een uitgebreide messaging sessie waarin de PR-thema’s bepaald zijn die vanaf september via mediarelaties en contentcreatie uitgerold worden.

Groei Corporate PR
“Ons bureau is gespecialiseerd in zowel Brand- als Corporate PR. In de afgelopen jaren heeft ons corporate team en portfolio een sterke groei doorgemaakt. Met CCV en Zaptec voegen we twee prachtige merken toe aan onze klantenportefeuille. CCV is een echte Nederlandse ondernemersfamilie, waarvoor we onze expertise in de financiële dienstverlening en het internationale betaalverkeer goed kunnen inzetten”, vertelt Stefan Wilten, Senior Adviseur en MT-lid van NewsLab. “Daarnaast ben ik er trots op dat we met Zaptec een snelgroeiende speler in de energietransitie toevoegen aan ons klantenbestand. Waar het accent van ons corporate portfolio van oudsher sterk lag op tech en financiële dienstverlening, zien we dat steeds meer kleine en grote corporates in andere sectoren een beroep doen op onze inhoudelijke kennis en expertise. Dat ook Zaptec – als pionier in een relatief nieuwe markt – ons als dé strategische PR-partner ziet om hun ambities te verwezenlijken, zien we als een mooie bevestiging hiervan. ”

Over NewsLab
NewsLab is een creatief PR-bureau voor Brand PR, Corporate PR en Paid PR. Ons team bestaat uit ervaren seniors en jong PR-talent. Een mix van mensen met uiteenlopende vaardigheden in strategie, creatie, tekst, mediarelaties, influencer marketing en digital PR. Nieuwsgierigheid is onze bindende factor. Naar onze klanten, hun markt, ons eigen vakgebied en alles wat daarin gebeurt. Ons team heeft ervaring in diverse sectoren, zoals Food & Drinks, Finance, Retail, Travel, FinTech, Interieur, Beauty en Entertainment. We werken onder andere voor ABN AMRO, Atos, Brooks Running, Canon, CCV, Center Parcs, De Hypotheker, Hogeschool Rotterdam, ICS, Klarna, Kruidvat, LG Electronics, Nederlandse Loterij, Nestlé, Staatsloterij, Tikkie en Zaptec. Zie: www.newslab.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht