De Zonnebloem professionaliseert relatiebeheer met CRM Partners

De Zonnebloem beschikt tevens over een ‘mijn-omgeving’, waarin vrijwilligers zaken zelf kunnen regelen. Het portaal wordt ook gekoppeld aan het CRM-systeem waardoor nieuwe functionaliteiten ontstaan. Alle relaties van de Zonnebloem kunnen in deze omgeving niet alleen hun eigen gegevens bijwerken en inzien, maar zich ook per regio aan- of afmelden voor vrijwilligersactiviteiten en erbij zetten met welke deelnemers ze een uitstapje gaan maken.
Ans Verstraeten, hoofd bedrijfsvoering bij de Zonnebloem: “Dagelijks zetten enorm veel mensen zich vrijwillig voor ons in of doen een donatie. De conversatie aangaan met al onze relaties en weten wat er bij hen speelt is daarom belangrijk. Dit nieuwe systeem voorziet in deze behoefte. CRM Partners is voor ons een echte partner die verder kijkt dan alleen de implementatie. In hun eigen bedrijfsvoering passen zij met veel succes de ‘Conversation Company’ filosofie van Steven van Belleghem toe en hun enthousiasme hierover heeft ons ook aangestoken.”
Aad Schulten, verantwoordelijk voor het MembersLab bij CRM Partners: “De Zonnebloem maakt met de uitrol van Microsoft Dynamics CRM een enorme stap in klantrelatiebeheer en laat zien dat ze haar relaties hoog in het vaandel heeft staan. Relatiebeheer is hierdoor niet langer een taak van de front-office, maar wordt organisatiebreed gedragen. Zo gaan bijvoorbeeld ook de afdeling Vakanties & Evenementen, de Marketing- & Communicatieafdeling en de buitendienstmedewerkers in het land ermee aan de slag. Als een vrijwilliger of donateur bijvoorbeeld telefonisch contact zoekt, krijgt de desbetreffende medewerker direct alle accurate informatie gepresenteerd. Juist dit tilt de dienstverlening naar een hoger niveau en daardoor genieten vrijwilligers, donateurs en deelnemers van een persoonlijke aanpak.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.