Actieve online shopper bespaart jaarlijks tot 500 euro extra via Earnieland

Belgen houden van online shopping. In 2022 noteerde sectorvereniging BeCommerce 165 miljoen transacties, zo’n 18 procent meer dan in 2021. Het aantal shops en shoppers groeit en dat voelt ook Earnieland. Het aanbod op het onlineshoppingplatform stijgt, net als het bedrag dat leden er kunnen uitsparen met hun aankopen. “Dat is opgelopen tot 500 euro per jaar voor mensen die actief van ons platform gebruikmaken. Die getrouwheidskorting komt bovenop de scherpe pricing van de webshops”, zegt Arne Dacquin, CEO van Earnieland.
Extra kortingen voor bewuste shoppers
Earnieland is een uniek fideliseringsconcept: leden van de online shopping community krijgen bij de aangesloten shops extra kortingen bovenop de korting van de webshop zelf. Die formule – noem het een digitale klantenkaart – bleek een schot in de roos. “Van de 100.000 geregistreerde gebruikers zijn er vandaag 50.000 leden die actief via ons platform hun aankopen doen. In ruil krijgen ze extra kortingen tussen 3 en 15 procent bovenop de scherpe prijzen die de online shops hanteren. Jaarlijks kunnen ze honderden euro’s besparen. Je moet al gek zijn om dat in deze dure tijden te laten liggen”, zegt Arne Dacquin.
Grote drukte tijdens Back to School
De toenemende populariteit van het fideliseringsplatform is ook de webshops niet ontgaan. Het aantal webwinkels waar je via Earnieland kan winkelen, is de laatste jaren sterk gestegen. “Amazon, bol.com, MediaMarkt, Torfs, TUI, … We hebben bijna 1500 webshops in álle sectoren en er komen er voortdurend nieuwe bij”, zegt Arne Dacquin. “Dat maakt het voor onze leden extra aantrekkelijk om op drukke koopmomenten zoals onlangs met Back to School of straks tijdens Black Friday of in de eindejaarsperiode voordelig via Earnieland te shoppen. De keuze is gewoon enorm.”
(H)echte community voor online shoppers
In 2022 kochten volgens BeCommerce 8,5 miljoen Belgen via het internet, een record. Earnieland wil die groeiende groep niet alleen extra belonen, maar ook samenbrengen. “Earnieland is een community waar shoppers ervaringen met elkaar delen en op de hoogte worden gehouden van nieuwe e-commerce ontwikkelingen”, zegt Arne Dacquin. “Ruim 1/3 van de actieve leden leest onze maandelijkse nieuwsbrief. Het bewijst de grote betrokkenheid van ons publiek en het succes van ons digitaal fideliseringsconcept.”
Earnieland verwacht de komende maanden verder te groeien en zijn e-commerceactiviteiten nog uit te breiden.
Over Earnieland
Earnieland is een online shopping community. Het platform is gebaseerd op een affiliate-marketingmodel: consumenten die winkelen in de webshops van de aangesloten partners worden in cash beloond. Earnieland is dus een soort digitale klantenkaart. Het fideliseringsplatform maakt sinds 2021 deel uit van D’M&S, een communicatiegroep met vestigingen in Brugge, Antwerpen en Brussel. D’M&S investeert actief in online platformen (zoals ook Influencernetwork). Meer info: www.earnieland.be.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.