Industry Wire

Geplaatst door Omnicom PR Group

Koninklijke Metaalunie kiest Omnicom PR Group (OPRG) als langdurige partner in zichtbaarheidscampagne

AMSTELVEEN, 5 december 2023 – Koninklijke Metaalunie heeft Omnicom PR Group (OPRG) gekozen als strategisch en creatief communicatieadviesbureau. Hiermee gaat een duurzame samenwerking van start voor de komende drie jaar.

Omnicom PR Group gaat samen met Koninklijke Metaalunie werken aan het vergroten van de zichtbaarheid van de mkb-maakindustrie door middel van een langdurige campagne die zich richt op verschillende doelgroepen, zoals het algemeen publiek evenals huidige en toekomstige medewerkers. De 15.000 leden van Koninklijke Metaalunie zijn mkb-ondernemers die metaalgeoriënteerde producten maken, repareren en onderhouden. Het gaat om hele innovatieve producten, maar ook om onmisbare alledaagse producten, zoals een traplift voor ouderen, leidingen, en onderdelen voor onze auto’s, schepen en windmolens.

Adriaan Vonk, Directeur Dienstverlening & Branches Koninklijke Metaalunie: ”Voor Metaalunie is het heel belangrijk dat we in deze zichtbaarheidscampagne samenwerken met een partner waarvan we echt het gevoel hebben dat ze de mkb-maakindustrie en de wensen van onze leden begrijpen. Wij waren op zoek naar een ‘cultuurmatch’. Daarom hebben we tijdens de pitches vooral gekeken naar hoe de samenwerking eruit zou zien. Daarnaast willen we ons richten op meerdere doelgroepen, waaronder politiek Den Haag. Dan helpt het enorm dat OPRG een brede dienstverlening heeft en bijvoorbeeld publicaffairsspecialisten in huis heeft.”

Rosalinde van de Wall, Managing Director OPRG Nederland, vertelt: “Met deze langdurige samenwerking kunnen wij als communicatieconsultants onze kracht laten zien en daadwerkelijk het verschil helpen maken. We werken met Koninklijke Metaalunie aan een geïntegreerde aanpak, waarbij we Metaalunie en haar leden helpen om ‘het verhaal van de sector’ te vertellen. We zijn trots dat we samen gaan werken om te laten zien wat deze maatschappelijk relevante sector allemaal bijdraagt aan ons dagelijks leven.”

– Einde –

Over Omnicom PR Group

Omnicom PR Group (OPRG) is een strategisch communicatieadviesbureau dat organisaties en merken verbindt met de samenleving, ook op complexe onderwerpen. Ons belangrijkste middel is een actieve dialoog met alle stakeholders. Daarbij zenden we niet alleen, maar luisteren we ook serieus via research en insights. We richten ons op media en op andere stakeholders die belangrijk zijn. Van consumenten tot politiek, brancheverenigingen of juist actiegroepen, van ketenpartners tot omwonenden of de eigen collega’s. Ons doel is duurzame optimalisatie van de business van de klant. We verstevigen de reputatie van onze klanten en helpen de relevantie van organisaties in de ogen van stakeholders te verbeteren. In deze tijd van transitie, bijvoorbeeld naar een duurzamere economie of een meer inclusieve samenleving, helpen OPRG’s consultants de klant steeds weer relevant en zelfs leidend te zijn in alle fundamentele maatschappelijke veranderingen.
Meer informatie: www.omnicomprgroup.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht