Europese Gouden Effie voor Harstichting & Triple Double

Duizenden levens per jaar redden. Dat doel heeft de Hartstichting bereikt met hun 6-minutenzone campagne, en daarvoor zijn ze in Brussel bekroond met een gouden Europese Effie in de categorie ‘Best of Europe/Positive Change’. Triple Double was verantwoordelijk voor de strategie, creatie en uitrol van de campagne.
In Nederland krijgen gemiddeld 17.000 mensen per jaar buiten het ziekenhuis een hartstilstand. De eerste zes minuten na een hartstilstand zijn cruciaal. Met een goed functionerend reanimatie-oproepsysteem met voldoende vrijwilligers en AED’s kan in heel Nederland gestart worden met reanimatie. Triple Double heeft de Hartstichting geholpen om in zeven jaar maar liefst 245.000 burgerhulpverleners en 24.500 AED’s aan te sluiten, dit is een groei van respectievelijk 377% (burgerhulpverleners) en 306% (AED’s). En nog altijd groeien deze aantallen door. Hierdoor is in Nederland de 6-minutenzone volledig dekkend en worden levens gered.
“De 6-minutenzone is uniek in de wereld. We zijn trots om onze kennis en creativiteit in te kunnen zetten om daadwerkelijk levens te redden”, aldus Guido Klomp, directielid Triple Double.
De campagne om deze 6-minutenzone te realiseren is het verlengde van het partnership tussen de Hartstichting, Feyenoord en Opel, waarbij onder andere de campagne ‘de hartslag van het legioen’ werd ingezet om levens te redden. Daarnaast is ook nauw samengewerkt met onder andere Philips en PSV. De campagnes zijn mede tot stand gekomen door de samenwerking met BijlPR.
Nederlandse erkenning
De campagne van de Hartstichting werd eerder in Nederland beloond met een Zilveren en een Gouden Effie, een Dutch PR Award in 2017 en een internationale Sabre Award voor het onderdeel ‘Hartslag van het Legioen’.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.