Deel dit artikel
-

Abonneeverlies voor kabelaars sinds fusie UPC en Ziggo

UPC en Ziggo zijn klanten kwijtgeraakt sinds de fusie tussen ’s lands grootste kabelaars is aangekondigd. Dat heeft eigenaar Liberty Global vrijdag bekend gemaakt.

Sinds de overname heeft UPC 11.000 abonnees zien vertrekken. Bij Ziggo vertrokken in de laatste maanden van 2014 15.000 klanten. Eerder in het jaar was er juist sprake van abonneegroei. Het is nog maar de vraag of de fusie de oorzaak is van de vertrekkende klanten. UPC en Ziggo zijn nog volop bezig om de diensten in elkaar te schuiven, en dat houdt weinig meer in dan dat Ziggo kijkers het tv-aanbod van UPC krijgen, inclusief alle regionale zenders die zij voorheen moesten missen.

Netto eindigt de gefuseerde kabelaar overigens wel ruim in de plus, met 31.000 nieuwe abonnees. 129.000 klanten bellen mobiel via Ziggo.

De in Nederland behaalde omzet van Liberty Global steeg vorig jaar met meer dan 20 procent naar 1,5 miljard dollar (omgerekend 1,3 miljard euro). Wel blijkt uit de cijfers (pdf) dat Ziggo nog altijd een forse schuld heeft van 5,7 miljard en UPC zelfs van 10 miljard. De belangrijkste groeimarkten voor Liberty Global zijn overigens niet Nederland, maar Duitsland en Engeland.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond