Adobe en Microsoft werken samen om marketeers nieuwe generatieve AI-mogelijkheden te bieden in Microsoft 365-applicaties

Las Vegas/Amsterdam, 28 maart 2024 – Adobe en Microsoft gaan samenwerken om Adobe Experience Cloud-workflows en -inzichten te integreren in Microsoft Copilot voor Microsoft 365. Het doel is marketeers te helpen om applicatie- en datasilo’s te vermijden en hun dagelijkse werk efficiënter te stroomlijnen. Dit presenteren de twee bedrijven tijdens de Adobe Summit 2024. De nieuwe geïntegreerde mogelijkheden brengen de relevante marketinginzichten en workflows van Adobe Experience Cloud-applicaties en Microsoft Dynamics 365 naar Microsoft Copilot. De integratie zal marketeers die werken in tools zoals Outlook, Microsoft Teams en Word helpen met het opstellen van creatieve briefings, contentcreatie, goedkeuringsprocessen en het leveren van ervaringen. Uitdagingen belemmeren creativiteit Adobe en Microsoft willen deze uitdagingen aanpakken. De eerste mogelijkheden richten zich op de behoeften van marketeers die vaak intern en extern met meerdere teams samenwerken en tegelijkertijd campagnedoelen, status en activiteiten beheren. |
|
Amit Ahuja, senior vice president Digital Experience Business bij Adobe: “De vraag naar gepersonaliseerde content op sociale media en andere snel veranderende kanalen is explosief gestegen, wat marketeers dwingt om efficiënter en productiever te werken in hun dagelijkse werk. Marketeers werken het merendeel van de dag in Adobe- en Microsoft-applicaties. Deze samenwerking biedt marketingteams een unieke oplossing voor het stroomlijnen van dagelijkse taken op het gebied van planning, samenwerking en campagne-uitvoering.” Jared Spataro, corporate vice president, AI at Work, bij Microsoft: “Microsoft en Adobe hebben hetzelfde doel: marketeers ondersteunen zodat zij kunnen concentreren op het belangrijkste werk: het creëren van impactvolle campagnes en het verbeteren van klantervaringen. Door contextuele marketinginzichten uit Adobe Experience Cloud-applicaties en Dynamics 365 te integreren binnen de workflow in Copilot voor Microsoft 365, bereiken we ons gezamenlijke doel en helpen we marketeers hun inspanningen te stroomlijnen, barrières te doorbreken en uitzonderlijke resultaten te leveren.” Voor meer informatie en updates, meld je hier aan. |
|
Over Adobe |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.