Industry Wire

Geplaatst door Boest

Soldaat van Oranje – De Musical kiest voor Boest als online marketing agency

Met meer dan 3,6 miljoen bezoekers in de afgelopen 13,5 jaar, is Soldaat van Oranje – De Musical de langstlopende voorstelling van Nederland. De musical zal 14 juli in zijn huidige vorm stoppen en later dit jaar een vernieuwde versie realiseren. Daarbij kiest Soldaat van Oranje ervoor om Boest aan te stellen als nieuwe marketing agency om een nieuwe frisse wind door te voeren in de online marketing.

Door een herziene multichannel advertising strategie uit te werken wil Boest het publiek van jong tot oud op een andere manier (online) bereiken en een nieuwe impuls geven aan de musical.

Boest, onder andere verantwoordelijk voor de online marketing van concepten als Mysteryland, Amsterdam Open Air en Defqon.1, heeft het volste vertrouwen de musical op een nieuwe manier onder de aandacht te brengen. “Soldaat van Oranje – De Musical is een begrip in Nederland. Wij geloven erin dat we met onze visie op ticket marketing en kennis uit de markt een nieuwe en frisse wind kunnen doorvoeren.“ aldus Etienne Looije, operationeel directeur bij Boest.

“We zien enorm veel potentie in de uitbouw richting andere kanalen. Soldaat van Oranje is niet zomaar een musical, maar echt een unieke ervaring die interessant is voor jong en oud. Echter, is de trigger om te gaan voor een jongvolwassene anders dan die van een 50+’er. Door daar in je kanaal inzet, online uitingen en doelgroep targeting al op in te haken, kan je je potentiële doelgroep veel beter bereiken en naar de conversie toe trekken.”, aldus Looije.

Unieke theaterervaring in een nieuw jasje
Met ruim 3500 opvoeringen heeft de theatervoorstelling het record voor langstlopende voorstellingen uit de Nederlandse theatergeschiedenis op zijn naam. Later dit jaar zal Soldaat van Oranje de Musical met een vernieuwde versie in première gaan, wanneer precies is nog onbekend.

Over Boest
Boest is het toonaangevende digital marketing bureau dat gespecialiseerd is in het boosten van ticketverkoop via innovatieve online advertentie strategieën en marktleider in de Benelux op het gebied van event- en ticketmarketing. Wij werken samen met organisatoren van festivals, sportevenementen, musea, theaters en zakelijke evenementen om uitzonderlijke groei te realiseren en de ticketverkoop te maximaliseren. Dit doen wij onder andere voor Verknipt, Moco Museum, Mysteryand en Defqon.1. Boest is onderdeel van Eager, een groep van marketing agencies met 60 FTE gevestigd in Amsterdam.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht