Deel dit artikel
-

Meer klachten behandeld door geschillencommissie Thuiswinkel

De geschillencommissie Thuiswinkel heeft in 2014 in totaal negentig uitspraken behandeld. De klachten hadden onder meer betrekking op audiovisuele apparaten, computers of randapparatuur. Dat meldt de belangenorganisarie op haar site.

Van de 90 uitspraken werden er 42 gegrond verklaard, 6 ten dele gegrond en 42 ongegrond. In 56 procent van de zaken heeft de consument de zitting bijgewoond. De ondernemer was in  26 procent van de gevallen bij de zitting aanwezig.

De commissie noemt de lage opkomst een een gemiste kans, want als een consument wel ter zitting verschijnt, dan kan de ondernemer niet meer reageren op wat de consument naar voren brengt.

Nog veel slechter is het als de ondernemer bij een klacht niet of nauwelijks met de consument in contact treedt. De boze consument stapt naar de Geschillencommissie en de ondernemer reageert niet op de vraag van de commissie om zijn schriftelijke visie op de zaak te geven. Vervolgens verschijnt de ondernemer niet ter zitting.

Ten opzichte van vorig jaar was er sprake van een lichte stijging in het aantal uitspraken. Deze stijging is verklaarbaar: er wordt steeds meer op afstand gekocht én het ledenaantal is gegroeid.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond