Een nieuwe bewijskracht van Total View Trams JCDecaux

Amsterdam, 28 augustus 2024 – Een primeur voor de bestickerde trams van JCDecaux: voor het eerst wordt deze unieke vorm van Buitenreclame meegenomen in het nieuwe buitenreclame onderzoek BRO Next voor Amsterdam en Rotterdam.
Vervoersreclame is vanwege omvang en dynamiek een beproefde effectieve vorm van buitenreclame. Deze rijdende reclame-iconen vallen door hun beweging extra op in het straatbeeld en trekken gegarandeerd de aandacht. Uit een eerder campagne-onderzoek blijkt al dat een bestickerde tram veel impact maakt en positief beoordeeld wordt. Met de toevoeging van trams in Amsterdam en Rotterdam aan het BRO Next wordt het bereik van dit mediumtype nu nauwkeurig gemeten en inzichtelijk gemaakt voor adverteerders.
JCDecaux biedt dit impactvolle medium nu dus met BRO Next bereikcijfers aan in zowel Amsterdam en Rotterdam. De rondom volledig bestickerde voertuigen, beter bekend als Total View Trams, hebben een lengte van 30 meter en rijden dagelijks op wisselende lijnen in Amsterdam en Rotterdam. Hierdoor is een stadsbrede zichtbaarheid gegarandeerd. Maar liefst 40% van de Amsterdammers, plus daarnaast de vele binnenlandse- en buitenlandse toeristen, zien in de gemiddelde campagneperiode van vier weken minimaal 4 keer de bestickerde tram. In Rotterdam bereikt een bestickerde tram 20% van alle inwoners minimaal twee keer in diezelfde campagneperiode van vier weken.
Tramreclame is dan ook zeer geschikt voor de introductie van een nieuw product of merk, maar ook voor het onderhouden van de naamsbekendheid.
Ter informatie: naast de trams van JCDecaux zijn ook de bussen van OV Media, de objecten van Hillenaar Outdoor en Ocean Outdoor en een uitbreiding van het aanbod van eerder gepubliceerde exploitanten in deze nieuwste update van het BRO Next meegenomen. De BRO Next-update werd donderdag 22 augustus gepubliceerd voor de markt. Voor meer informatie over de nieuwste release en het transitiejaar 2024, kunt u terecht bij uw accountmanager van JCDecaux en op de website van BRO Next (buitenreclame-onderzoek.nl).
Einde persbericht
Aanvullende informatie over JCDecaux (publicatie toegestaan):
JCDecaux is een dochteronderneming van JCDecaux SE (Euronext Parijs: DEC) en is zowel in Nederland als wereldwijd marktleider op het gebied van Buitenreclame. JCDecaux vergroot de leefbaarheid in steden door het plaatsen en onderhouden van stadsmeubilair zoals bushokjes, prullenbakken en openbare toiletten. Diensten worden kosteloos aangeboden, in ruil voor het exclusieve recht op de verkoop van reclameruimte op de objecten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.