Industry Wire

Geplaatst door 180 Global

180 Global CEO Sander Volten kondigt vertrek aan na 8 succesvolle jaren

Amsterdam, 25 september, voor onmiddellijke publicatie: 180 Global, de creatieve boetiek in handen van Omnicom met kantoren in LA, New York en Amsterdam, kondigt vandaag aan dat Sander Volten, Chief Executive Officer, zijn functie eind 2024 neerlegt.

Na acht transformerende jaren bij het bekroonde bureau heeft Volten besloten om nieuwe mogelijkheden buiten de reclame-industrie na te streven.

Tijdens zijn ambtstermijn heeft 180 Global een aanzienlijke groei gerealiseerd, zowel wat betreft de activiteiten als de capaciteiten van het bureau. Het bureau opende in 2021 een kantoor in New York en ging samenwerkingsverbanden op maat aan met zusterbureau TBWA van Omnicom in verschillende markten, waaronder MENA en APAC. Het verbreedde zijn capaciteiten naast het beroemde tv-werk naar digitale strategie van wereldklasse, digitale innovatie, merkactivatie en social-first merkopbouw. Deze verschuiving leidde tot de opening van verschillende gespecialiseerde eenheden, waaronder upstream brand consultancy 180 Thinking, 180 Social voor social-first brand building en 180 LUXE om luxe klanten te ondersteunen. Het bureau heeft ook consequent bekroond werk gecreëerd; het sleepte topprijzen in de wacht bij Cannes Lions, D&AD, EPICA, Eurobest en One Show voor klanten variërend van Playstation tot Pepsico en Qatar Airways. Het portfolio van 180 omvat nu vaste klanten als DHL en Pepsico, maar ook veel luxe en topmerken zoals Club Med, BMW, Dior, Omega en COTY. Daarnaast verwelkomde het bureau vorig jaar adidas als stichtende klant.

Volten zei over zijn beslissing:

“Het is een bijzondere reis geweest om 180 de afgelopen acht jaar te leiden. Ik ben ongelooflijk trots op wat we samen hebben bereikt, door voortdurend de grenzen van creativiteit te verleggen en samen te werken met buitengewone collega’s en klanten die onze visie delen om de wereld te zien zoals die zou kunnen zijn. Als ik naar het volgende hoofdstuk kijk, ben ik enthousiast om nieuwe mogelijkheden te verkennen en mijn eigen wereld te vinden zoals die zou kunnen zijn.”

Troy Ruhanen – CEO van TBWA Global en binnenkort CEO van de Omnicom Advertising Group, sprak zijn diepe dankbaarheid uit voor Volten’s bijdrage: “Sander heeft een prachtig hoofdstuk geleid bij 180. Hij heeft een uitzonderlijk vermogen om het beste uit het talent te halen en te zien wat er mogelijk is voor hen en onze klanten. In Stephen en AG heeft hij opnieuw die visie gebruikt om precies de juiste leiders te vinden voor 180’s volgende fase en hij laat het bedrijf achter met het oog op een mooie toekomst. Ik wil hem bedanken voor de afgelopen 8 jaar en wens hem het allerbeste met zijn volgende keuze. Het wordt vast en zeker een succes.”

Vanaf januari 2025 zal 180’s wereldwijde leiderschap verdeeld zijn over de hubs in de VS en Amsterdam onder leiding van de Amerikaanse CEO, Agathe Guerrier, die de rol in 2021 op zich nam na eerder CSO voor TBWA Worldwide te zijn geweest, en Stephen Corlett die in januari 2024 werd benoemd tot CEO van het Amsterdamse kantoor.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht