Industry Wire

Crossmedia Communicatiegroep ontwikkelt nieuwe campagne Batavus

HEERENVEEN – Batavus lanceert op 20 mei een nieuwe tv-commercial. De tv-commercial is de start van de nieuwe merkcampagne ‘Samen uit. Samen thuis’. De campagne start in week 21 en is door Crossmedia Communicatiegroep (CMCG) ontwikkeld in samenwerking met Batavus.
De tv-commercial is gemaakt door productiebedrijf Hazazah Film & Photography onder regie van Billy Pols. Uit onderzoek blijkt dat Batavus bekend staat als familiemerk. Vanuit dit uitgangspunt heeft CMCG invulling gegeven aan de thematiek waar de hele familie als doelgroep centraal staat.

Merkimago
CMCG ontwikkelde de pay-off en campagne. De pay-off is ontstaan vanuit de Hollandse uitdrukking ‘samen uit, samen thuis’. Vanuit het deel Samen Uit staan plezier en familie centraal. Samen Thuis draait juist om veiligheid en betrouwbaarheid. Door deze pijlers te hanteren in alle visuele uitingen kan Batavus de belofte van ‘Samen uit. Samen thuis’ waarmaken.

CMCG ontwikkelde op basis van het concept naast de tv-commercial alle visuele uitingen van de campagne, zoals advertenties, out of home en de online campagne. De campagne wordt crossmediaal ingezet. Advertenties zullen te zien zijn via abri’s, printmedia en online via bijvoorbeeld social media. De tv-commercial geldt als begin van de aangescherpte positionering van het merkimago van Batavus.

Mijlpalen
De gehele familie geldt als doelgroep van Batavus. Onder de uitdrukking ‘Samen uit. Samen thuis’ is die thematiek vertaald naar verschillende mijlpalen in het leven, zoals de eerste fietstocht met je kindje voorop, leren fietsen, naar de middelbare school gaan, op weg naar de eerste baan en met pensioen gaan. Door deze mijlpalen te benadrukken spreekt de campagne alle lagen van de doelgroep aan. Ook in de nieuwe tv-commercial wordt het imago van Batavus als familiemerk verstevigd door alle doelgroepen te tonen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht