Industry Wire

Geplaatst door Goliath Games en SuperRebel.Agency

Goliath Games lanceert Europese online campagne voor kaartspel Shit Happens

Goliath Games heeft een nieuwe online campagne gelanceerd voor het befaamde kaartspel Shit Happens. De campagne is sinds november live in meerdere Europese landen en richt zich op het vergroten van de zichtbaarheid en het stimuleren van verkoop van het spel. SuperRebel.Agency® is verantwoordelijk voor de creatieve uitvoering en de videoproductie voor de campagne is verzorgd door Bruut.

Met Shit Happens brengt Goliath Games een kaartspel waarin tegenslagen centraal staan. In de nieuwe online campagne voor het spel staat het herkenbare karakter van deze situaties centraal. De content laat zien hoe spelers omgaan met ongemakkelijke, pijnlijke en absurde momenten die iedereen kan overkomen. Hiermee sluit de campagne aan bij de humor en toon van Shit Happens.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Lisa Brink, marketingmanager bij Goliath Games: “Met onze campagne brengen we Shit Happens naar de plekken waar de doelgroep het spel ontdekt en deelt. We vertalen de situaties uit het spel naar herkenbare content die uitnodigt tot reactie. Door de uitrol in meerdere landen vergroten we de zichtbaarheid van Shit Happens binnen Europa.”

Gabriela Nouws, Creative Director SuperRebel.Agency®: “De kaarten van Shit Happens waren ons startpunt. We hebben daar scenario’s van gemaakt die werken in online video en social content. Zo blijft de toon van het spel intact en sluit de content aan op de verschillende fases van de campagne die deze feestmaanden lopen.”

Fases campagne
De campagne ging op 4 november live met de eerste fase, met focus op zichtbaarheid en bereik. De vervolgfase startte op 2 december, waarbij de aandacht verschuift naar interactie en betrokkenheid. Gevolgd door een fase sinds 15 december waarin het spel actief onder de aandacht komt bij potentiële kopers.

De online campagne is ontwikkeld voor een doelgroep van 18 tot 35 jaar met interesse in bord en kaartspellen, en is te zien in Nederland, Polen, Duitsland, Finland en Denemarken. Hiermee zet Goliath Games Shit Happens breed in binnen Europa.

Meer informatie: www.goliathgames.nl/shit-happens-nl | www.superrebel.com

Klant: Goliath Games – (Shit Happens)
Verantwoordelijk bij klant: Lisa Brink
Bureau(s): SuperRebel, Bruut
Creative Owner(s): Gabriela Nouws, Lodewijk Varossieau
Project Management: Michiel Koelewijn
Creatie: Pluk de Kort, Bart Buijs
Design: Chanel Jackson
Copy: Bart Buijs
Regie: Bruut

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht