Primeur: cross-channel-personalisatie op website en app met BlueConic

BlueConic brengt vandaag baanbrekende functionaliteit op de markt, waarmee marketeers hun apps (zowel iOS en Android) kunnen personaliseren. Nu personalisatie zich niet langer meer beperkt tot websites, kunnen marketeers de customer journey volledig ondersteunen.
Veel consumenten gebruiken websites en apps door elkaar heen. Zo maakt 90% van de consumenten die op een app aan een bestelling beginnen, deze af op de laptop, aldus onderzoek van Forrester. En 69% van de mensen die zich via hun mobiel op een product oriënteren, vervolgen hun onderzoek op de laptop.
Tot nu toe waren marketeers niet in staat om deze kanaalswitches te begeleiden. ‘Bedrijven hebben doorgaans een aparte personalisatietool voor de website en voor de app’, zegt Willem Rossieau, CEO van GX Software, leverancier van BlueConic. ‘Maar voor consumenten zijn apps en websites allerminst gescheiden werelden.’
Cross-channel-personalisatie
Gelukkig neemt BlueConic deze barrière in cross-channelmarketing vandaag uit de weg. Het is namelijk de eerste tool die apps niet alleen personaliseert op basis van het vertoonde bezoekersgedrag in de app, maar ook het eerder vertoonde gedrag op andere kanalen meeneemt, zoals websites en social media. Als iemand bijvoorbeeld op de website een aantal artikelen leest, dan kan BlueConic hem, als hij later verdergaat op de app, de draad weer laten oppakken bij het laatst gelezen artikel. En andersom werkt het ook: iemand die op de app een bestelling niet afrondt, kan op de website worden uitgenodigd dit alsnog te doen.
Centraal klantprofiel
‘Of iemand nu op je website of app komt, BlueConic biedt altijd de meest relevante boodschap aan’, vervolgt Rossieau. ‘De software doet dat op basis van een centraal bezoekersprofiel.’ Deze profielen vormen de drijvende kracht achter de cross-channel-personalisatie in BlueConic. Hierin worden namelijk alle voorkeuren opgeslagen die een bezoeker tot dan toe op websites en apps heeft prijsgegeven. Daardoor weet BlueConic precies wat de best passende boodschap is.
Over GX Software: GX Software is marktleider in digital marketing software. Het bedrijf heeft namelijk unieke software ontwikkeld (XperienCentral), waarmee organisaties al hun kanalen – van websites tot apps – centraal kunnen beheren. Bijzonder is bovendien dat de software bezoekersprofielen bijhoudt, waardoor op alle kanalen persoonlijk relevante content kan worden aangeboden. GX Software heeft klanten in allerlei branches, zoals Nationale Nederlanden, Telfort, Nationale Postcode Loterij, Voetbal International en VARA. Het hoofdkantoor staat in Nijmegen en er werken circa honderd mensen. Emerce heeft GX Software opgenomen in de lijst met 100 beste bedrijven in e-business. En sinds 2011 keert GX Software jaarlijks terug in het toonaangevende Magic Quadrant van het Amerikaanse onderzoeksbureau Gartner, waarin de beste CMS-leveranciers van de wereld zijn opgenomen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.