Industry Wire

Geplaatst door Nationale Vacaturebank

Nationale Vacaturebank lanceert nieuwe campagne

Amsterdam, 27 januari 2025 – Nationale Vacaturebank (NVB) lanceert komende week een nieuwe campagne, ontwikkeld door PINK, waarbij de propositie ‘je nieuwe baan is altijd dichtbij’ centraal staat. Een campagne die benadrukt dat Nationale Vacaturebank voor iedereen een fijne baan in de buurt heeft klaarliggen. Hierdoor is het vele reizen voorbij, en kan de reistijd worden ingeruild voor leuke dingen met vrienden. 

Met de campagne wordt voortgeborduurd op de bestaande positionering. Een positionering vanuit de gedachte dat je met een ‘baan dichtbij’ lekker in je eigen stad kunt blijven, en nauwelijks meer hoeft te reizen. De copy bestond uit luchtige teksten als ‘869 banen waarbij je niet elke dag in de file staat’ en ‘356 banen waarbij je gewoon kan lunchen bij ons mam’. Uitingen die communiceren in de taal van de regio. Hiermee sloot het concept perfect aan bij werkzoekenden uit heel Nederland. Net als nu, maar mét belangrijke toevoeging: emotie!   

Emotie centraal
Het copy-construct bleef, maar heeft nu gezicht. “Een menselijk gezicht”, zegt Guus Weustenraad (Art Director PINK) enthousiast. “We hebben het verrijkt door er emotie aan toe te voegen”. En zo bedacht PINK een concept dat leeft op gevoel en plezier. “Maar we varen niet op emotie en humor alleen”, vult Jasper Thüss (copy PINK) aan. “Recent onderzoek – dat aantoont dat steeds meer mensen ontslag nemen vanwege een verstoorde werk-privé balans – speelde ook mee. Ja, reistijd is een serieuze me-time killer!” 

Zo is een campagne ontstaan, die inzet op herkenning met humor. “Want als er één groep is waar een sociaal leven vol vrienden écht telt, is het onze doelgroep (20-35 jaar) wel”, praat Guus verder. “Bang zijn om ‘magische’ momenten met vrienden te missen (fomo) en de boodschap dat het jammer is te veel tijd aan reizen te besteden, waren hierin leidend!”   

Reistijd verzilveren 
Het creatieve concept draait dus om de tijd die je overhoudt als de reistijd verdwijnt. En dan vooral over hoe je die ‘herwonnen’ tijd op een leuke manier invult. Of dit nu is met vrienden, hobby’s of sporten, of zelfs via het bouwen van een onzinnige ‘bitterballenskischans’ – de campagne laat zien hoe waardevol die extra tijd zijn kan.    

Tegelijk heeft de campagne oog voor die ene vriend die er niet bij is, de vriend met die baan ver weg. Die zit weer in de bus onderweg naar huis, en mist telkens dat magische ‘vriendenmoment’. Hiermee wordt op luchtige wijze de schaduwkant van lange reistijden belicht. 

Reacties Nationale Vacaturebank, PINK
Suzanne van Malsen (Head of Marketing, Nationale Vacaturebank) verwacht veel van deze campagne. “Vorig jaar hebben we vooral ingezet op extra naamsbekendheid en het laden van onze positionering”, zegt ze hierover. “Nu willen we mensen ook echt gaan raken. Met het concept dat we nu samen met PINK neerzetten, denk ik dat we precies de juiste toon hebben gevonden!” 

“Bij PINK zetten we in op creatieve concepten, die strategisch doordacht en flexibel genoeg zijn om blijvend impact te maken”, zegt Elsbeth Wesselink (Business Director) over de rol van PINK. “Deze campagne laat precies zien hoe onze modulaire denkwijze werkt: samen met klanten concepten ontwikkelen die niet alleen nú aansluit bij de doelgroep, maar ook ruimte bieden om de propositie verder te laten groeien! Dit is samen met Nationale Vacaturebank fantastisch gelukt: een fijne, effectieve samenwerking dus!”  

Publiciteit
De campagne wordt breed uitgerold via online video, radio, sociale media, print, HPTO’s en display campagnes. De dynamische aanpak zorgt ervoor dat het publiek via diverse kanalen in aanraking komt met de boodschap.

Credits

Klant: Nationale Vacaturebank 

Concept, creatie, campagne: PINK

Productiehuis: Tante Tini 

Regisseur: Morris Maturbongs

DOP: Lenny Lu

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht