DCMN blijft mediapartner van Vinted na pitch

Vinted heeft na een pitch besloten bij DCMN te blijven voor de mediastrategie, inkoop en planning van alle offline media van Vinted in Nederland en België. Sinds de eerste TV-campagne in 2019 is DCMN de vaste mediapartner van het platform voor pre-loved items.
Vinted ‘Too Many’ Campaign 2025
DCMN heeft de afgelopen vijf jaar Vinted ondersteund bij de groei van een nog onbekend merk naar hét toonaangevende platform voor tweedehands kleding. Recent kreeg DCMN opnieuw de kans om te bewijzen dat het ook voor de komende periode de juiste mediapartner is.
Jos Lakeman, country manager Benelux bij DCMN: “De relatie is altijd meer dan uitstekend geweest, dus daar was het Vinted niet om te doen. Het pitchproces had vooral een focus op de media-inkoop kant. Dan is het heel fijn om als feedback te krijgen dat we echt op alle punten goed scoren. Vinted was een van de eerste klanten na de start van DCMN Amsterdam. Dat maakt ons extra blij dat ze blijven.”
Vinted Media Director Linas Paulikas: “Als performance-driven team hebben we deze pitch geïnitieerd met het doel om ervoor te zorgen dat onze campagnes kostenefficiënt blijven. Sinds de lancering van onze Nederlandse marketinginspanningen in 2019 zijn we aanzienlijk gegroeid en hebben we een duidelijker beeld gekregen van het soort partnerschap dat we waarderen – een partnerschap met een gelijkgestemde partner die onze ambitie en waarden deelt. Tijdens de pitch toonde DCMN niet alleen hun expertise in media-inkoop, maar ook hun vermogen om een betrouwbare partner te zijn. We zijn verheugd om deze samenwerking voort te zetten.”
De eerste TV campagne onder de vernieuwde samenwerking start op 27 januari met onder andere de TV Commercials uit de ‘Too Many’ campagne en zal te zien zijn op de zenders van Ad Alliance en Talpa Network. In België loopt de campagne op de zenders van DPG Media en Transfer.
DCMN Amsterdam is de Benelux tak van het Berlijnse Media Bureau DCMN en specialiseert zich in ATL-campagnes voor B2C merken.
Vinted is Europa’s toonaangevende internationale online C2C-marktplaats voor tweedehands mode. Met een missie om tweedehands wereldwijd tot de eerste keuze te maken, stelt Vinted mensen in staat om tweedehands kleding en lifestyle-items van elkaar te kopen en te verkopen, waardoor deze items een tweede of zelfs derde leven krijgen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.