Dove doorbreekt taboe op lichaamsgeur met ‘Be Fearless, Smell Beautiful Everywhere’ campagne

Amsterdam, 3 april 2025 – Storyboard Agency ontwikkelde de Benelux-campagne rondom de lancering van Dove’s nieuwste productinnovatie: Whole Body Deo. Met de campagne ‘Be Fearless, Smell Beautiful Everywhere’ doorbreekt het merk het taboe op lichaamszweet en inspireert het haar doelgroep om onbevreesd in het leven te staan.
Wist je dat slechts 1% van al het lichaamszweet afkomstig is van de oksels? Toch richten de meeste deodorants zich uitsluitend op dit kleine gebied. Dove Whole Body Deo biedt een innovatieve oplossing die verder gaat dan alleen oksels. De deodorant zorgt voor langdurige geurcontrole – tot wel 72 uur – dankzij actieve huidverzorgende ingrediënten. Hoewel het product zweet niet voorkomt, garandeert het een frisse geur, ongeacht de omstandigheden.
Een driedelige campagne die taboes doorbreekt
In een driedelige campagne, gericht op Nederland en België, wordt het gesprek over lichaamszweet op gang gebracht via een combinatie van straatinterviews en challenges.
“Met deze campagne willen we niet alleen een nieuw product introduceren, maar ook – samen met invloedrijke creators – het gesprek op gang brengen over een ongemakkelijk onderwerp als lichaamszweet en geur.” zegt Martijn de Kemp, founder van Storyboard Agency.
Influencers Nina de Vries (NL), bekend van haar immune to fear challenges en Alexandra Koljaj Vliet (BE) vroegen in een eerste fase voorbijgangers naar hun ervaringen met lichaamsgeur en ongemakkelijke zweetmomenten. De rauwe en eerlijke reacties werden vastgelegd in luchtige voxpop-video’s.
De inspiratie die in de straatinterviews werd opgehaald, is creatief doorvertaald naar een serie real-life challenges waarmee het merk populaire creators als Veerle Hofkens (NL), Sophie Ousri (NL), Anna-Livia Smekens (BE) en Yara Fransen (BE) het vuur aan de schenen legde en het zweet uit lieten breken. Denk aan presenteren voor een volle boardroom of zingend door een winkelstraat lopen. Ondanks de spanning bleven zij zelfverzekerd dankzij Dove Whole Body Deo. De video’s worden zowel organisch als via paid snippets op TikTok en Meta verspreid.
Sophie Ousri (NL) https://vm.tiktok.com/ZNd8XjFL2/
Anna-Livia Smekens (BE) https://www.tiktok.com/@vanilack/video/7485766457226300694
“Bij Dove geloven we dat iedereen zich comfortabel en vrij zou moeten voelen in hun eigen lichaam, ook op de momenten waarop je je kwetsbaar voelt,” zegt Louise Barré, Brand Manager Benelux voor Dove en Rexona. “Met de ‘Be Fearless, Smell Beautiful Everywhere’-campagne willen we vrouwen aanmoedigen om schaamte los te laten en vol zelfvertrouwen elke situatie tegemoet te gaan.
Aansluitend volgt er later in het jaar een derde fase waarbij de Whole Body Deo producten onder de community verspreid zullen worden middels seeding pakketten en festivalactivaties.
Credits:
Unilever team: Louise Barré, Louise-Marie Schreuer, Barbara Baccaert
Bureau: Storyboard Agency
Strategie & Creatie: Amber van Eekeren, Tim Boom, Martijn de Kemp
Project & Account: Des’ree van Wijk, Mellijn van Zanen
Productie: Four Creating
Regie: Sander Beekman
DOP: Jurriaan Kwakkel
Edit: David Widen, Inez Nina Aarts
Noot voor de redactie:
Over Storyboard
Storyboard is een toonaangevend influencer marketing bureau gevestigd in Amsterdam. Het bureau helpt merken met strategische, datagedreven oplossingen om hun marketing naar een hoger niveau te tillen. Met een evidence-based aanpak en een focus op cultuur en community, werkt Storyboard samen met innovatieve merken zoals AXE, Rexona, Dove en Robijn. Storyboard’s oprichter, Martijn de Kemp, is co-architect van Certified by Influencerregels.com, waarmee het bureau zich actief inzet voor de professionalisering van de sector.
Over Dove en Unilever
Dove is wereldwijd het grootste personal care merk van Unilever en streeft ernaar om schoonheid een bron van zelfvertrouwen te maken. Met campagnes zoals Real Beauty zet Dove zich al jaren in voor authentieke representatie en inclusiviteit. Unilever, een van ’s werelds grootste bedrijven in consumptiegoederen, voert merken zoals Dove, AXE, Rexona, Robijn en SUN. Deze merken worden in meer dan 190 landen verkocht en dagelijks gebruikt door 3,4 miljard mensen. Meer informatie is te vinden op www.unilever.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.