-

Full service biedt veel voordelen

Wie in zee gaat met het fullservicebureau SQLI Digital Experience weet dat het gehele proces, van creatie via uitvoering tot beheer en ondersteuning, in één hand is. “Dit biedt enorme voordelen”, stelt managing director Mark Blockhuys.

Een van de voordelen van een fullservicebureau is een kortere doorlooptijd door efficiëntere communicatie. Blockhuys: “We opereren natuurlijk ook regelmatig niet full service voor een klant, maar dan moeten we vaak eerst vraagstukken oplossen. Bij full service werken alle disciplines samen en stemmen ze alles beter op mekaar af.”

Hij vervolgt: “We leven in economisch onzekere tijden; dat is al een tijd zo. Je moet proberen je daarop voor te bereiden op een realistische en pragmatische manier. Er is één zekerheid: de markt verandert continu en je moet je als bedrijf afvragen hoe je technologie kunt inzetten om flexibel daarop in te spelen. Wij faciliteren graag in dat proces.”

Waarde voorop

SQLI Digital Experience is zich ervan bewust dat zijn klanten met name twee zaken willen: de omzet vergroten en operationeel efficiënter worden. Blockhuys: “Ofwel, help ons onder aan de streep meer te verdienen. Dit betekent dat wij bij alles wat we doen de waarde voorop moeten stellen. Alles wat we samen met de klant bedenken of uitvoeren moet altijd gerelateerd zijn aan een van deze twee onderwerpen. We hanteren daarom het principe ‘work your way backwards’, bedacht door Jeff Bezos van Amazon. Dit houdt in dat je eerst in beeld brengt wat de meeste waarde levert voor een klant en wat deze echt wil bereiken. Je schrijft bij wijze van spreken eerst je succesverhaal en dan pas begin je met het hele ontwikkeltraject. Alles wat we doen, relateert aan dit einddoel.”

Welke data heb je al?

Blockhuys noemt als voorbeeld dat er bij bedrijven momenteel veel initiatieven op het gebied van data worden genomen. “We zien dat mensen dan heel druk in de weer zijn met data verzamelen, analyseren, rapporten opmaken en dergelijke. Maar wij vinden het beter om eerst te bekijken welke data al aanwezig zijn bij een klant, hoe die data kunnen worden ingezet om daarna pas te kijken wat er nog meer kan worden gedaan. We onderzoeken dus hoe een klant op een slimme manier gebruik kan maken van de gegevens die hij al heeft. Hier kun je vervolgens van alles aan toevoegen. Een mooi citaat dat ik in dit verband hoorde is: ‘Veel bedrijven zijn data rich, maar insights poor.’”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond