-

Strategische omslag

Traffic Builders begon een kwarteeuw geleden als zoekmachinemarketingbureau en is nu een internationaal erkend media- en performance-marketingbureau dat de nadruk legt op media, strategie en AI.

Traffic Builders is sinds zijn oprichting toonaangevend, omdat het bedrijf voortdurend inspeelt op de veranderende vraag vanuit opdrachtgevers. Het bureau ziet de vraag verschuiven naar strategisch advies en integratie van marketing binnen bredere bedrijfsstrategieën. Hier past het bureau zich makkelijk op aan, door medewerkers op te leiden en strategie en advies steeds belangrijker te maken in de expertise die ze bieden. “Gerichte targeting en inkoop zijn nu ook mogelijk bij tv en andere kanalen, zoals radio en dergelijke. Wij spelen hierop in door ons te profileren als een media- en performance-marketingbureau. Dit stelt ons in staat om branding en performance-marketing te combineren, met data als leidende factor”, aldus oprichter en CEO Wolter Tjeenk Willink.

AI speelt hierin een sleutelrol. Tjeenk Willink: “Traffic Builders investeert al enkele jaren in deze technologie en heeft een eigen AI-team.” Naast het interne gebruik van AI biedt Traffic Builders ook AI-diensten extern aan. Klanten kunnen workshops volgen en toegang krijgen tot een eigen AI-bedrijfsomgeving. Ze krijgen toegang tot de nieuwste AI-modellen en er worden AI-agents ontwikkeld en getraind op basis van bedrijfseigen data, waarmee talloze bedrijfsprocessen deels of volledig worden geautomatiseerd, ook buiten het marketingdomein.

Met deze strategische verschuiving zet Traffic Builders zichzelf neer als een toekomstgericht bureau met een blik op de komende 25 jaar, waarbij innovatie, data en AI vooropstaan om opdrachtgevers te helpen met hun doelen en ambities.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond