Manhattan-onderzoek: winkelpersoneel van retailleiders beïnvloedt tot 34% van digitale aankopen

Utrecht, 6 mei 2025 – Fysieke winkels spelen een steeds belangrijkere rol in de digitale klantreis van consumenten. Bij retailleiders is het winkelpersoneel betrokken bij maar liefst 34% van de online aankopen – dat is anderhalf keer zoveel als bij minder geavanceerde ketens. Dat blijkt uit onderzoek van Manhattan Associates, uitgevoerd door Incisiv, dat 220 retailers beoordeelde op meer dan 300 capaciteiten. Door winkelteams actief te betrekken bij digitale interacties, realiseren toonaangevende merken een hogere klanttevredenheid, meer conversie en sterkere klantenbinding. Winkelpersoneel speelt cruciale rol in de digitale klantreis Winkels als fulfilment hub drukken kosten en versnellen levering Fysieke winkels versterken de klantenbinding en merkbeleving Service vanuit de winkel verhoogt klanttevredenheid én loyaliteit Pieter Van den Broecke, EMEA Leader, Supply Chain Commerce Strategies bij Manhattan Associates: “Volgens cijfers van het CBS had Nederland in 2024 weer meer fysieke winkels dan het jaar ervoor; een trend waarvan ik verwacht dat die doorzet in 2025. Retailers die investeren in hun fysieke winkels en deze inzetten als verlengstuk van hun digitale strategie, behalen structureel betere resultaten. Winkels zijn allang geen kostenpost meer, maar vormen het kloppende hart van de moderne klantbeleving. Door technologie en menselijk contact slim te combineren, kunnen retailers de winkel transformeren tot een plek waar verkoop, service en merkbeleving naadloos samenkomen.” |
Over Manhattan Associates Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud- en on-premisesoplossingen zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcentrum de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl Ontvang actueel product-, klant- en partnernieuws rechtstreeks van Manhattan Associates op LinkedIn |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.