McDonald’s breidt McFamily of Agencies uit met CRM-partner MRM en ACE PR

Utrecht, mei 2025 – McDonald’s Nederland voegt twee nieuwe bureaus toe aan haar ‘McFamily of Agencies’. Per 1 augustus wordt MRM de nieuwe partner voor alle CRM-activiteiten. MRM maakte na een bureauselectie een zeer sterke indruk vanwege hun inspirerende en ambitieuze visie op CRM voor McDonald’s Nederland als ook de ‘fit’ in de McFamily of Agencies. Met de komst van ACE PR (voorheen Glasnost & Fitzgerald) vallen nu alle social media- en marketing PR-activiteiten onder één dak.
Chief Marketing Officer Stijn Mentrop van McDonald’s Nederland licht toe: “Het is geweldig dat we MRM en ACE PR mogen toevoegen aan de McFamily. Beide bureaus hebben de kennis en expertise in huis waarmee we ons huidige netwerk aan bureaus verder versterken. MRM’s visie sluit heel goed aan bij onze ambitie om een cultureel en persoonlijk iconisch merk te zijn en blijven, die fans voor het leven bouwt. Met ACE Social werken we al een tijd heel fijn samen. Met de uitbreiding naar creatieve marketing PR, kunnen we vanwege de geïntegreerde aanpak nog meer zichtbaarheid en impact maken met onze campagnes. Maar misschien nog wel het belangrijkste: werken voor een account als McDonald’s betekent dat je écht onderdeel bent van de McFamily of Agencies. Die passie en de ‘eagerness’ om voor het beste resultaat te gaan, ervaren we bij beide bureaus.”
Ulrich Saeuberlich (President MRM Europe & UK MRM): “We zijn trots dat McDonald’s heeft gekozen voor MRM als CRM-partner. Met onze datagedreven aanpak en focus op innovatie kijken we ernaar uit om samen met McDonald’s te werken aan een nieuwe stap en verdere groei van de loyaliteitsprogramma’s. We zijn ontzettend blij met de keuze en bouwen graag verder aan wezenlijke impact.”
Henk Boersen (Managing Director ACE): “We werken al langer fijn en succesvol samen met McDonald’s op het gebied van social media. Door PR nu toe te voegen aan de samenwerking, vergroten we niet alleen onze impact, maar bouwen we gezamenlijk verder aan een merk dat door creativiteit en cultuur gedreven content relevant blijft in het hart van de Nederlandse samenleving. Eén team, één verhaal. We’re lovin’ it.”
Databay
Met het verwelkomen van het nieuwe CRM-bureau MRM, neemt McDonald’s na 9 jaar afscheid van het huidige CRM-bureau Databay. “Als lokaal merk met internationale support, kijkt McDonald’s voortdurend naar de meest optimale mix aan bureaus. En dat betekent dat je soms afscheid van elkaar moet nemen. Wel wil ik benadrukken dat we altijd tevreden zijn geweest over de kwaliteit van Databay als ook de inzet en toewijding van het team voor ons merk. Daar blijf ik ze dankbaar voor.” Aldus Stijn Mentrop.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.