Duurzame synergie: bloomon en Fastned verrassen met originele activatie voor Moederdag

Amsterdam, 12 mei 2025 – “Tankstationbloemen? bloomon heeft iets beters,” zo luidde de boodschap waarmee de online bloemist in een onverwachte samenwerking met Fastned, snellaad bedrijf voor elektrische auto’s, Moederdag vierde met bloemenkiosken op verschillende locaties in Nederland en België.
De verrassende samenwerking tussen de B Corp merken resulteerde in een activatie waarbij Fastned-gebruikers in Nederland en België verrast werden met kleurrijke bloemenkiosken van bloomon bij verschillende Fastned-laadstations in Nederland en België. In de aanloop naar Moederdag konden elektrische rijders tijdens het opladen een gratis moederdagboeket naar keuze en kaartje uitzoeken bij de bloomon-bloemenkiosk. Hiermee bood bloomon een stijlvol en verantwoord moederdagcadeau dat zei ‘Ik hou van je’ in plaats van: ‘Oeps, bijna vergeten!’.
“We wilden Moederdag dit jaar echt anders aanpakken,” zegt Daniëlle Schoop, Brand Lead bij bloomon. “Samen met Fastned maakten we het makkelijker om onderweg een prachtig en duurzaam cadeau aan te bieden – een échte bos bloemen die lang mooi blijft en veel meer zegt dan tankstationbloemen.”
Deze activatie toonde de kracht van cross-sector marketing en de impact die B Corp-gecertificeerde bedrijven kunnen hebben. bloomon zag in deze onverwachte samenwerking met Fastned een win-winsituatie: Fastned bood een extra service en beleving voor hun klanten, terwijl bloomon de kans kreeg om een nieuwe doelgroep te bereiken en het merk op een originele manier te positioneren. Met de samenwerking, onderstreepte bloomon haar duurzaamheidsdoelen, variërend van het reduceren van de CO2-impact tot het samenwerken met verantwoordelijke kwekers en het verminderen van verspilling door een korte keten en recyclebare verpakkingen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.