Triodos Bank kiest Gardeners en Multitude als creatieve merkbureaus

Triodos Bank heeft de bureaus Gardeners en Multitude geselecteerd als nieuwe lead agencies voor respectievelijk campagnes en merkidentiteit. De bank kiest hiermee bewust voor partners die vanuit positieve veranderkracht werken en maatschappelijke impact centraal stellen. Hun waarden en werkwijze sluiten daarmee naadloos aan bij de missie en klantbelofte van Triodos Bank: geld laten werken voor positieve verandering in de samenleving.
Eerder dit jaar werkten Triodos Bank en Gardeners al succesvol samen aan een jongerencampagne. Sanne van Keulen, Head of Brand & Identity bij Triodos Bank: “Gardeners is sterk in campagnes, strategie en PR. Ze sluiten moeiteloos aan bij de jongere doelgroep, durven te vernieuwen en begrijpen wat voor Triodos en onze doelgroepen belangrijk is.” Multitude zal zich richten op de merkidentiteit en de vertaling daarvan naar alle (digitale) kanalen. De samenwerking met Multitude bestaat al langer. Van Keulen: “Multitude is wendbaar, creatief, en sterk in nieuwe technologie. Net als wij zijn ze gedreven om bij te dragen aan een betere wereld.”
Triodos Bank gelooft in co-creatie. De veranderingen die nodig zijn voor een gezonde, toekomstbestendige wereld vragen om het bundelen van krachten. Daarom werkt de bank nu samen met twee bureaus: Gardeners, dat ons helpt met het ontwikkelen van rake en prikkelende campagnes, en Multitude, dat onze merkidentiteit nieuw leven inblaast. “We doen dit allemaal in nauwe samenwerking met onze collega’s, als één team,” aldus Van Keulen.
Gedeelde motivatie
Maira Evers, Managing Director en oprichter van Gardeners: “We delen de motivatie om het positieve te laten groeien en het lef om het anders te doen. Dat was meteen duidelijk tijdens onze eerdere samenwerking dit jaar. Dat wij daarna gekozen zijn als creatief lead agency voor de Europese markt is fantastisch. Ik vind het bewonderenswaardig dat Triodos Bank haar samenwerkingen kiest op basis van gedeelde waarden.”
Rozemarijn Koopmans, strategiedirecteur en medeoprichter van Multitude: “De samenwerking met Triodos Bank is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een hecht partnerschap. Als creatief lead agency zijn wij op Europees niveau verantwoordelijk voor merkontwikkeling en design. Triodos Bank heeft ons gevraagd om nog beter tot uiting te brengen waar het merk voor staat. Een opdracht die aansluit bij onze gedeelde visie op een duurzamere en rechtvaardigere wereld.”
Geen traditionele pitch
Triodos Bank heeft bewust geen traditionele pitch uitgeschreven bij het kiezen van de nieuwe bureaus. “Wij geloven dat een pitch niet het juiste moment is om echt het gesprek aan te gaan over een langdurige samenwerking,” legt Van Keulen uit. “Het draait voor ons niet om een mooie verkooppresentatie, maar om openheid en gedeelde waarden. Onze eerdere samenwerking met beide bureaus liet zien dat er een goede klik is. Ze begrijpen ons merk en brengen de vernieuwing die we zoeken, samen met een goede dosis nieuwe energie en creativiteit.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.