Emerce Rapport: Analyse TikTok Shop 2025
De lancering van TikTok Shop in Nederland hangt al een tijd boven de markt en moet in 2025 daadwerkelijk plaatsvinden. Recente uitrol in Duitsland versterkt deze verwachting. Maar hoe steekt het platform in elkaar? En – belangrijker nog – wat kan je er als e-commerceprofessional of marketeer van verwachten?
Dit en meer is reden voor Emerce om in samenwerking met Tech Buzz China (een onderzoeksbureau gespecialiseerd in de Chinese technologiesector) TikTok Shop uitgebreid te analyseren, met de nadruk op de Europese uitrol en verwachtingen voor Nederland.
In dit rapport onder andere:
Inzicht Europese uitrol
– Strategische verschuiving
– Groeiambities en tegenvallers
– De rol van Nederland
Platformstrategie en verdienmodellen
– Drie verkoopmodellen
– Content commerce vs. shelf commerce
– Affiliate-ecosysteem
Wat verkoopt er en hoe?
– Populaire categorieën
– Populaire verkoopkanalen
– Prijsstrategie en commissies
– Prijs-analyse
– AOV, conversie en klantgedrag Europa
Live commerce in Europa
Ambities voor 2025
Verwachtingen en mogelijkheden Nederlandse markt
)
Upgrade naar een Emerce Teamabonnement en krijg onbeperkt toegang voor je hele team tot research content, premium nieuwsartikelen, Emerce Learning en andere voordelen.