Industry Wire

Geplaatst door DDMA

Inschrijving DDMA Experimentation Heroes 2025 geopend

Amsterdam, maandag 19 mei 2025 – Op donderdag 6 november staat opnieuw het beste werk in experimentation en optimalisatie centraal tijdens DDMA Experimentation Heroes 2025. Vanaf vandaag kunnen experimentation-specialisten hun case(s) insturen in een van de drie categorieën: Conversie, Experimentation Culture en Beyond Web. Ook de Next Gen Heroes Award – voorheen bekend als de Lindeboom Award – wordt opnieuw uitgereikt aan een niet-genomineerde inzending met veelbelovend toekomstpotentieel. De deadline voor inzendingen is 19 september. Dien je case in via experimentationheroes.com.
Daarnaast is ook de ticketverkoop officieel van start gegaan. Voor het eerst zijn er early-bird tickets beschikbaar, met korting voor wie er op tijd bij is. Tickets zijn te verkrijgen via de website.

Wat kunnen bezoekers verwachten

De editie van dit jaar vindt plaats in The Social Hub Amsterdam City en wordt volledig in het Engels verzorgd. Het programma is opgedeeld in drie thematische zalen, waardoor bezoekers hun eigen pad kunnen kiezen en zich kunnen verdiepen in de cases die het meest aansluiten bij hun werkveld. Reken op een dag vol praktijkvoorbeelden, concrete resultaten én eerlijke inzichten – ook over wat níet werkte.

De categorieën

  • Conversie – Bekroont sterke A/B-testen en CRO-resultaten
  • Experimentation Culture – Voor organisaties die experimenteren structureel hebben ingebed
  • Beyond Web – Voor experimenten die verder gaan dan alleen websites of apps.

De jury en eerdere winnaars

De jury voor 2025 bestaat uit vooraanstaande experts uit het vakgebied: Lucia van de Brink (IncreaseConversionRate.com), Cameron van Uytrecht (Insight ProdX), Jorden Lentze (Booking.com), Melle Moorman (The Sunweb Group) en Arnout van Scherpenzeel (MyWheels). Net als vorig jaar beoordelen zij alle fasen van het optimalisatieproces – van hypothese en opzet tot uitvoering en resultaten.
In 2024 vielen onder meer Primera (Conversie), NS International (Experimentation Culture) en KLM (Beyond Web) in de prijzen.

Over DDMA Experimentation Heroes

DDMA Experimentation Heroes – voorheen bekend als de DDMA Dutch CRO Awards – is hét jaarlijkse evenement dat de experimentation-mentaliteit binnen digitale marketing centraal stelt. Het is een initiatief van branchevereniging DDMA en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie Experimentation & Optimization. De 2025-editie vindt plaats op 6 november in The Social Hub Amsterdam City.

Over DDMA

DDMA is de grootste branchevereniging voor marketing en data. Wij zijn een netwerk van ruim 360 merken, non-profits, uitgevers, bureaus en tech-leveranciers die data succesvol en verantwoord willen inzetten voor marketingdoeleinden. Wij duiden ontwikkelingen op het gebied van technologie, regelgeving en ethiek en brengen marketeers, dataspecialisten en juristen bij elkaar om hen te helpen groeien in hun vak. Ook bevorderen we zelfregulering en zijn we gesprekspartner van beleidsmakers en toezichthouders. Voor meer info: https://ddma.nl/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht