PR-platform Presscloud lanceert Smart Search

Het Amsterdamse PR-platform Presscloud lanceert per vandaag de Smart Search bar: een geavanceerde zoekfunctie waarmee gebruikers van het platform razendsnel journalisten kunnen vinden die recent over een bepaald onderwerp hebben geschreven. Dit moet het samenstellen van perslijsten, vrijwel altijd een uitdaging binnen Public Relations (PR), perfectioneren.
Tekortkomingen van traditionele perslijsten
Een goede PR-campagne valt of staat vaak met een relevante perslijst aan journalisten. Gebruikers van PR-platforms moeten dus echt op zoek naar de juiste journalisten, wat essentieel is voor het maximaliseren van publicatiemogelijkheden. Daarbij zijn ze echter nog altijd afhankelijk van segmentaties op basis van generieke categorieën zoals ‘Tech’ en ‘Politiek’, wat in de praktijk beperkend werkt en niet altijd resulteert in het bereiken van de juiste journalisten.
Dat komt doordat het ten eerste containerbegrippen zijn: een journalist in de categorie ‘Economie’ kan net zo goed over landbouwsubsidies schrijven als over cryptovaluta. Ten tweede is het een uitdaging om bij te houden of de categorie nog accuraat is per iedere journalist, aangezien hun focus met de tijd kan veranderen. Het is voor gebruikers te hopen dat de journalisten nog steeds over het onderwerp schrijven waarin ze ooit gecategoriseerd zijn.
De Smart Search Bar
Presscloud wil beide problemen oplossen met hun gloednieuwe Smart Search, die gebruikers in staat stelt om te zoeken op specifieke termen. Dit levert een lijst op van journalisten die recent over dat onderwerp hebben gepubliceerd, waardoor het platform een dynamisch en up-to-date overzicht biedt. Hierdoor zou PR minder afhankelijk van netwerk en toeval moeten worden, en meer van inhoud en timing.
“Onze Smart Search is echt de eerste van haar soort. We zijn bijzonder trots op deze ontwikkeling,” zegt Timon Hendriks, directeur van Presscloud. “Het stelt onze gebruikers in staat om met ongekende precisie hun perslijsten samen te stellen, wat de kans op succesvolle publicaties aanzienlijk vergroot. Dit is een belangrijke stap om te zorgen dat elk verhaal zijn weg vindt naar de juiste ogen en oren.”
Voortbordurend op de bestaande filosofie
Presscloud, dat zich richt op het moderne digitale tijdperk, wil traditionele PR-strategieën met vooruitstrevende AI-technologieën combineren. Dit doet het bedrijf door alle elementen van moderne PR samen in één gebruiksvriendelijk platform te brengen, waardoor het bij zowel startups en scale-ups als bureaus in de trek valt.
Het platform haalde vanwege haar gebruiksgemak al eerder het nieuws onder de naam ‘De IKEA voor PR’. Ook haalde het bedrijf de krantenkoppen door haar technologisch geavanceerde tools, waarmee Presscloud als disruptief PR-platform de traditionele PR-bureaus overbodig zou maken. Met deze gloednieuwe Smart Search lijkt het bedrijf haar alles-in-één oplossing nog meer kracht bij te zetten.
Over Presscloud
Presscloud is een alles-in-een PR-platform. De startup combineert traditionele PR-strategieën met geavanceerde AI-technologie, waardoor ze bedrijven de mogelijkheid bieden om overtuigende verhalen te schrijven en het juiste publiek te bereiken. Met een uitgebreide database van mediacontacten in Europa en de VS zorgt het platform voor een nauwkeurig afgestemd bereik. Ook na het versturen van persberichten, biedt Presscloud realtime analyses, waardoor gebruikers een duidelijk inzicht krijgen in hun PR-impact.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.