Broadsign met volledig geautomatiseerde directe inkoop van buitenreclame

De Canadese outdoorreus Broadsign begint in Nederland de uitrol van een dienst om geautomatiseerde reclameruimte in te kopen bij statische en digitale outdoorkanalen.
“Het nieuws is dat tot nu programmatic guaranteed in DOOH beperkt was: het uitleveren van campagnes kon gegarandeerd, maar planning en boeking vereisten handmatig werk”, legt Arthur de Groot uit.
Het hoofd business development legt uit: “Wij brengen een doorbraak: volledig geautomatiseerde directe inkoop van digital out of home. Niet alleen de campagne-uitrol, maar ook beschikbaarheidscontrole én reservering worden via één platform geregeld, direct in het boekingssysteem van de exploitant.”
WPP Media Nederland, tot vorige week nog GroupM geheten, is een van de eerste bureaus die de nieuwe functionaliteit Broadsign In-Advance test.
In de wereld van buitenreclame is dit een hele stap, want veel campagnes worden nog met de hand ingekocht. Een plaatsing vergt meerdere belletjes en e-mails en is dus uren werk. Programmatic inkoop neemt dit weg.
Deze ontwikkeling ontsluit ook de datagestuurde doelgroepselectie.
OutMoove is de eerste DSP die integreert met Broadsign In-Advance. Het Nederlandse bedrijf viel vorig jaar in handen van de Canadezen.
Foto: Florian Wehde, Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond