HubSpot lanceert eerste deep research-connector met ChatGPT voor hun CRM

Amsterdam, 5 juni 2025 — HubSpot lanceert vandaag de eerste deep research-connector met ChatGPT voor een CRM. Meer dan 250.000 bedrijven vertrouwen op HubSpot als de centrale bron voor klantgegevens binnen marketing, sales en customer service. Dit totaalbeeld van de klantreis biedt klanten concurrentievoordeel, zeker in deze tijd waarin AI slechts zo waardevol is als de data die het gebruikt. Meer dan 75% van alle HubSpot-gebruikers werkt al met ChatGPT.* Met de nieuwe connector maakt HubSpot het nu nog eenvoudiger om krachtige, diepgaande analyses en onderzoek toe te passen op hun eigen klantdata en context én gelijk in te spelen op de nieuwe inzichten die daaruit voortkomen. Dit is een doorbraak voor go-to-market teams:
“Met de introductie van de HubSpot deep research-connector krijgen bedrijven en hun medewerkers sneller slimmere inzichten. ChatGPT werkt nu met meer context, waardoor antwoorden ook waardevoller worden. We zijn enthousiast om samen te bouwen aan geavanceerde AI die een verschil maakt in de belangrijkste werkprocessen van vandaag”, zegt Nate Gonzalez, Head of Business Products bij OpenAI. |
![]() |
“De HubSpot-connector voelt als een extra analist in het team. Het helpt sales om risico’s, kansen en de volgende beste acties te signaleren”, zegt Colin Johnson, Senior Manager CRM bij Youth Enrichment Brands. “Vooral voor wie niet technisch is onderlegd, is het een enorm pluspunt dat het systeem eenvoudig werkt en rechtstreeks gebruikmaakt van mijn gegevens.” “Wij bouwen tools waarmee bedrijven de AI-transitie niet alleen volgen, maar voorop kunnen lopen”, aldus Karen Ng, SVP of Product and Partnerships bij HubSpot. “Door HubSpot CRM-data direct te koppelen aan ChatGPT kunnen zelfs kleine teams zonder veel tijd of data-expertise diepgaande analyses uitvoeren en die inzichten direct toepassen. En dat levert betere resultaten op voor marketing, sales en customer service.” Eenvoudig en betrouwbaar Beschikbaarheid Meer informatie over de HubSpot deep research-connector vind je hier. |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.