Interview TNS Nipo: de opkomst van mobiele e-commerce
Onderzoeksbureau TNS Nipo doet ieder jaar in 50 markten onderzoek naar de ‘connected consumer’. Research Manager Nienke Smit van TNS Nipo vertelt over de laatste bevindingen: “Qua e-commerce is Nederland een volwassen markt,” en “mobiele e-commerce is in opkomst.”
“We shoppen veel online, met name in reizen, bankzaken en verzekeringen. Het percentage dat wel eens online koopt ligt hier op 55 procent. Bij energie en bankzaken ligt dit op 68 procent en bij de dagelijkse boodschappen is dat twaalf procent, en dan kiest men vooral voor Albert.nl”, vertelt Smit.
“Mobiel is zeker in opkomst, om er ook mee te gaan shoppen. Vooral de jongere generatie doen veel op hun mobiel, de oudere generatie gebruikt voor de desktop. Vergeleken met Azië dan zie je dat de nieuwere markten de desktop hebben overgeslagen, ook de oudere generatie zit daarop de mobiel, tablet en met name de phablet.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond