Industry Wire

Geplaatst door Social Media Week Rotterdam

Rotterdam in september social media hoofdstad van de Benelux

In één week alle actuele ontwikkelingen én toonaangevende sprekers op het gebied van social media en innovatie op één plek: van 14 tot en met 18 september is Rotterdam de social media hoofdstad van de Benelux. Dan vindt voor de tweede keer het internationaal befaamde concept Social Media Week plaats met ruim 75 sessies van de beste online professionals uit binnen- en buitenland en praktische masterclasses. Social Media Week vindt tegelijkertijd plaats in Londen, Miami en São Paulo. Het wereldwijde thema is dit jaar ‘Upwardly Mobile, the rise of the connected class’.

Social Media Week Rotterdam 2015 opent op maandag 14 september in de Burgerzaal van het stadhuis van Rotterdam. Vanaf dinsdag 15 september gaat het event verder op een nieuwe hoofdlocatie: LantarenVenster. Per dag staat op het hoofdpodium een ander thema centraal. In de twee subzalen zijn inspirerende sprekers en de praktische masterclasses van Frankwatching te zien. Op donderdagavond 17 september is er de #SMWRdam Party in LantarenVenster om daarna op vrijdag de week af te sluiten.

Dagthema’s Social Media Week Rotterdam
Dinsdag 15 september ‘Social & Innovation in Government’.
Met onder meer sessies van Twitter Benelux, Komfo en Spies Travel.
Woensdag 16 september ‘Social & Innovation in Business’.
Met onder meer sessies van YouTube, McDonalds en Upcoming.
Donderdag 17 september ‘Social & Innovation in Technology’.
Met onder meer sessies van Philips, NLE en Neuro Labs.
Vrijdag 18 september ‘Social & Innovation in Society’.
Met onder meer sessies van NS, BlaBlaCar en Accenture Digital.

Een tweetal nieuwe sessies maakt het programma dit jaar nóg completer. Tijdens het dagelijkse ‘#YOLO on Social’ kunnen bezoekers vragen stellen aan een jongerenpanel. Dit panel biedt interessante inzichten in hun dagelijks gebruik van social media. Bezoekers worden bovendien dagelijks bijgepraat over de laatste features van de belangrijkste socialmediakanalen tijdens de ‘Daily Social Update’. Daarnaast wordt iedere dag afgesloten met een ‘Daily Networking Drink’ gevolgd door een ‘Daily Theme Movie’, een filmprogramma geïnspireerd op de dagthema’s.

De organisatie van Social Media Week Rotterdam is in handen van Maarten Reijgersberg, eigenaar van socialmediabureau RauwCC. Dit jaar haakt communicatiebureau BRAND voor het eerst aan als PR-partner. Social Media Week Rotterdam wordt mede mogelijk gemaakt door Accenture Digital, Twitter, Komfo, Socialbakers, OBI4wan,  Nederlandse Energie Maatschappij, HowAboutYou, Woningcorporaties Nederland, United, Sharingbox, Rat Rod E-bike, Lettergroothandel, Frankwatching, TU Delft, Muscom, Breeman MINI, LantarenVenster, citizenM en Cronos Mobile.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht