Incubeta geeft digitale marketing zijn sporthorloge

Het internationale digitale‑marketingbureau Incubeta, heeft een Marketing Intelligence-team opgericht dat data en analyse in het hart van het werk voor klanten plaatst. Tegelijkertijd is mediamix-modellering (MMM) gepromoveerd tot het altijd actieve en actuele sporthorloge voor de mediastrategie van (inter‑)nationale Incubeta-klanten, zoals HelloFresh, ING Bank, Accor Hotels, McDonald´s en L´Oréal.
Data- en analyseteams richten zich van oorsprong op geïsoleerde marketingprojecten; op het oplossen van specifieke problemen; en op het bijhouden, meten en analyseren van wat er in het (recente) verleden is gebeurd. Die blik naar achteren, levert marketing en de onderneming maar beperkte informatie, zakelijke mogelijkheden en waarde‑creatie op.
Marketing Intelligence op basis van geïntegreerde data-analyse en met directe media‑activatie, maakt dat marketeers onmiddellijk kunnen inspelen op en profiteren van tendensen in het klantgedrag en opkomende trends in de markt. Met AI ontdekt Incubeta kansen en mogelijkheden in de data-vijver van klanten, die daardoor real‑time leidend kan worden in de marketingprocessen en -beslissingen.
Het besluit om data en analyse in één team en dichtbij media-activatie samen te brengen, levert slimme toepassing van klantinzichten op, en maakt profiteren van opkomende trends mogelijk door optimale media‑activatie. MMM stelt klanten in staat om de effectiviteit van media te meten en de budgetfasering te optimaliseren in lijn met werkelijke (omzet-) groeigetallen.
Kansen in de data-vijver
”Data-gedreven innovatie is al jaren de kern van de digitale-marketingactiviteiten voor onze klanten”, zegt Jessica Jacobs, Incubeta´s directeur voor Noord‑Europa. ”Onze expertise met innovatieve en creatieve data- en media-oplossingen, stelt ons in staat om daadwerkelijk de volgende fase van de digitale marketing in te gaan en vernieuwende projecten voor plaatselijke en wereldklanten uit te voeren. Met AI ontdekken we kansen en mogelijkheden in de data-vijver van onze klanten. Die kunnen nu direct leidend worden in hun marketingprocessen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.