Aandeel Expedia schiet 15% omhoog dankzij B2B-impuls

Online reisbureau Expedia Group overtrof in het tweede kwartaal de verwachtingen: de omzet bedroeg 3,8 miljard dolar, een stijging van 6 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar, en de aangepaste nettowinst kwam uit op 546 miljoen. Nabeurs steeg het aandeel met meer dan 15 procent.
Volgens CEO Ariane Gorin kwam de groei vooral van de zakelijke markt. Expedia blijft fors investeren in haar B2B-reisplatform dat reizen boekt voor partners zoals luchtvaartmaatschappijen, banken en loyaliteitsprogramma’s.
De bruto-boekingen in de B2B-sector stegen met 17 procent jaar-op-jaar, vergeleken met slechts 1 procent groei in de consumententak (B2C).
Inkomsten uit advertenties en media stegen met 19 procent naar 182 miljoen (pdf).
Het aantal geboekte kamernachten nam toe met 7 procent, vooral dankzij internationale vraag. Buiten de VS groeide de omzet met 13 procent, tegenover slechts 3 procent groei binnen de VS.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond