Albert Heijn scoort met Lekker Weekend-campagne – TikTok-hit nu ook via Spotify te horen

Zaandam, 4 juli 2025 – Albert Heijn heeft met de zelfgeschreven remake Lekker Weekend van het nummer Saturday Night, in samenwerking met Bram Krikke en Corry Konings, een groot succes geboekt op TikTok. In een vrolijke remake van de nineties-hit Saturday Night van Whigfield, gezongen door Corry Konings en Bram Krikke, staat het weekendgevoel centraal. Sinds de lancering half mei is het nummer in bijna 12.000 TikTok-video’s gebruikt door klanten en collega’s in de winkels. Door de grote vraag is het nummer vanaf nu ook officieel via Spotify te beluisteren. In de campagnevideo, die is opgenomen in een Albert Heijn-winkel tussen de burgers en borrelhapjes, zingen Corry en Bram over wat het weekend bijzonder maakt: de BBQ aan, muziek op, mensen om je heen en goed eten op tafel.
“Met deze social-first campagne wilden we het vrolijke weekendgevoel echt voelbaar maken. Dat zit in lekker eten, nieuwe smaken én de muziek van Corry & Bram die je meteen in de sfeer brengt van ‘Lekker Weekend’. Het is fantastisch om te zien dat het nummer niet alleen op TikTok zo aanslaat, maar dat collega’s er ook zelf mee aan de slag gingen in hun winkels. En dat we het nu zelfs via Spotify lanceren, maakt het helemaal af. Zo laten we zien dat we samen met onze collega’s en klanten op een vrolijke manier het weekend kunnen vieren,” aldus Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn.
“De kracht van deze campagne zit ook in de samenwerking met onze Content Creators, zoals Snackspert, Iris Rulkens en dehaarclipvanmarieclaire. Zij hebben niet alleen meegeschreven aan de nieuwe songtekst, maar ook hun eigen interpretatie gedeeld in video’s waarvan een deel ook zichtbaar is in de videoclip. Dat er inmiddels bijna 12.000 filmpjes op TikTok zijn gemaakt en het nummer goed is voor een recordaantal impressies, bewijst hoe groot het enthousiasme is. Met de Spotify-release spelen we in op de grootste vraag vanuit de community: ‘wanneer komt het nummer op Spotify’ en geven we de campagne nog een extra impuls, zegt Karisa Jansen, manager Social & Influencer marketing van Albert Heijn.
Jan Roos – Head of Agencies & Growth, TikTok Nederland: “Albert Heijn is met deze campagne en het nummer echt part of the conversation geworden. Het laat zien hoe creatieve, op maat gemaakte content ervoor zorgt dat merken niet alleen aandacht krijgen, maar echt meedoen in de TikTok-community.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.